Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

maria liam: Men din stackare! Din man har rätt, hon måste börja tänka på hur hon pratar med dig, detta är ju inte första gången hon får dig att må så här! Såklart gjorde du inga som helst fel!! För det första känner du din son bäst och gör det som är bäst för honom, det bestämmer inte hon vad det är! För det andra håller du honom så mycket du vill, han sitter ju hos andra och det går bra så du gör verkligen inga fel!

Hur har operationen gått? Är hon rädd och låter det gå ut över dig? Det är absolut inte okej, men en del människor fungerar ju tyvärr så... Tycker som din man att ni kanske behöver en paus från henne ett litet tag. Ni har ju sagt till henne innan, men det är lätt att falla tillbaka i gamla vanor.
    Hoppas det löser sig! Kram!

• Najje79

maria liam: Vad bra att du sa till henne! Vad svarade hon då, tog hon till sig det?
    Det är svårt med föräldrar. Min pappa har också vissa problem som man måste påpeka för honom att "nu beter du dig inte okej". Det är svårt, men som i dit fall så spelar hon ju ut dig mot din son och det är inte okej. Tänk när han blir äldre och förstår vad han säger, hon måste börja vakta sina ord...

• Najje79

VickanI: Min man åkte in med tryck över bröstet och andningssvårigheter i dec 2010. han hade varit okontaktbar på jobbet och kunde inte går rakt utan vinglade från sida till sida i korridoren. Det samtalet att få att han är på väg in akut är inte roligt att få och så rädd som han var, usch! Be din man att ta hand om sig, inget jobb är värt hälsan och familjen, det är ingen som tackar honom om han går in i väggen, bättre att dra ner på tempot innan. Min man har faktiskt lärt sig det, nu sjukskriver han sig så fort han känner av symptomen (och nej, det är inte alltid det lättaste och ja folk är skitsura på honom på jobbet... men han har kommit så långt att han faktiskt struntar i det!)

• Najje79

Vickan: vad synd att ni fick ställa in. Men ni kommer säkert hitta ett jättebra alternativ.

kasa: Usch vad jobbigt med en sådan period, mycket jobb och ingen sömn, måste vara frustrerande. Men förhoppningsvis är det bara en period och vi får hoppas den går över snabbt.

Maria Liam: De är så söta när de första tänderna kommer. Inte så roligt för de små liven kanske, det måste göra jätteont.

• Najje79

massa: Jag har för mig att det var ungefär då min andra omgång av rejäl växtvärk satte igång. Det höll i sig några veckor. Jag kan se tydligt på mina magbilder hur det hände massor mellan v 17-24. Prova att ta alvedon och se om det går över så kommer du att klara jobbet galant. Grattis förresten, vad roligt att du har fått jobb!!

• Najje79

Slänger in en magbild tagen igår, v 36 (35+0)

Var hos BM idag, SF måttet är nu på 41(!). Jag hade gått upp 1,3 kg på två veckor så 6,7 allt som allt. Vi pratade om förväntningar på förlossningen, gick igenom andningsövningar. Fick en ny tid den 11/4, får se om de hinner komma innan dess...
  • Najje79

Kelsson, Lulis o Jis: Tack! Jag kommer sakna magen massor, även om den är otymplig just nu...

kattm: Nej, såklart ska ni har en plats som är er och Ingrids, ni fick ju en tid tillsammans som är värt så mycket, inte är hon anonym. Jag önskar verkligen ingen att behöva ta tag i dem sakerna ni nu måste gå igenom. Tycker du är otroligt stark som orkar dela med dig av allting här, hoppas det du fortsätter med det!

• Najje79

Vickan: Men, nej, när ska det ta slut för er! Stackare att behöva oroa dig för detta också. Hoppas verkligen att ni får snabba och bra svar! kram!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011