Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Knytet: välkommen! Så roligt att ha dig här!!
Knytet: välkommen! Så roligt att ha dig här!!
Ninina: kramar om. Det är kanske bra att känslorna kommer lite senare, så mkt att ta in ändå. Vi finns här när/om du vill ventilera. Massor kramar!!
Nej, Knytet, hoppas det inte är ngn fara!! Kram!
Knytet: åh vad glad jag blir när jag läser ditt inlägg, inte kul att blöda men underbart att bebis lever och mår bra! Kraam!
MissCat: ta illamåendet som ett gott tecken även om det är fruktansvärt jobbigt! Jag fick rosa flytningar i samband med att jag skulle ha min första mens efter plusset. Hade det i kanske två-tre dagar. Hoppas det slutar snabbt så du slipper oroa dig, det är med säkerhet ingen fara men det hade ju varit skönare utan. Kram!!
Knytet: jobbigt att må illa, bra att du har garderat dig med skorpor.
Jordgubbe: jag satt också och grät på nätterna den sista tiden, vet hur tufft det är. Sov på dagarna så mycket du kan, jag ångrar att jag gjorde så många "måsten" istället för att sova. Den natten jag kände det som mest hopplöst satt jag och storgrät men bestämde mig för att "de kommer när de kommer", gick och lade mig, 10 min senare gick vattnet
Jag tvingade maken att göra andningsövningar och olika massager innan Han tyckte det var bra när vi var på fl, kände att han gjorde nytta
Är så dålig på att skriva, får så lite tid vid datorn och så vill jag kommentera alla, börjar skriva men så får jag avbryta. Jag läser allt ni skriver och gläds så med er! Det är så roligt att den här tråden fylls på hela tiden och att vi är så många, både gravidos och mammor!
Misscat: Du har en jättefin mage, blir man inte stor snabbare om man varit gravid innan? Härligt med fina KUB siffror, stort grattis! Vad otäckt med din insulinkoma! Tur att det slutade bra och du har fått hjälpmedel för att få koll. Vad jobbigt med alla uvi, hoppas denna omgång penicillin hjälper.
7879: Hur mår du? Jag hade väldigt lite symptom i början, alla sa att ”du borde ju må dubbelt så illa eftersom det är två” vilket gjorde mig skitorolig eftersom jag inte hade nästan nått illamånde. Men det kom rejält i v 14 och höll i sig till v 28, sedan knappt nått. Jag hade lite ömma bröst och fick rejäl foglossning i v 14, förstoppning och ett sjuhelvetes humör annars hade jag inte så mycket symptom. Hoppas du mår bra. Spännande att ha fått tid för inskrivning, för mig var det ett stort delmål.
Knytet: Hur är det med kisseriet nu? Hoppas det ”bara” är uvi så du kan få penicillin. Förstår att du nojjar, det gör vi alla. Jag slutade kolla efter blod på pappret i v 30 tror jag, då hoppades jag att bebisarna skulle klara sig utanför magen om det hände något. Men oron blir mindre och mindre ju längre du går, jag nojjade en hel del fram till v 18 sedan blev jag lugnare efter RUL, men slutade som sagt inte helt att oroa mig. Det hör till tror jag när vi varit igenom allt som vi ivf:are gör.
Mariza: Stort grattis till lyckat KUB!! Underbart med bra siffror! Min mage krånglade hela graviditeten, var tvungen att ta lactulos varje dag för att få den att fungera. Gå inte för länge med förstoppning, det är svårt att få igång den ordentligt igen. Jag började med katrinplommon (åt nog 20-30 st varje morgon) men det hjälpte inte. Däremot kan jag rekommendera katrinplommonjuice, finns på flaska i matvaruaffären (står vid saften, i alla fall i vår affär), den är superbra om man inte vill använda lactulos.
Massa: Vilken fiiin mage! Nu börjar det gå mot slutet, hur känns det? Jag hade fruktansvärd separationsångest från magen när jag var runt v 30, den gick över runt v 35, då ville man bara få ut dem ! Hoppas du tar det lugnt så här mot slutet. Hade du börjat få foglossning så är det extra viktigt att låta kroppen vila!
Oj, vad ihopklämt allt blev, vad konstigt! Hopas ni hittar era namn bland all text!
Nu måste jag bara få rätta mig lite, inte för att det spelar ngn större roll, men mitt illamående höll i sig till v 18 inte v 28...