Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jag åt novalucol under hela förlossningen. Hade halsbränna under grav, men under fl blev det outhärdligt!! Kräktes av det t.o.m!!

Jag bad inte om lustgasen, jag bad om novalucolen istället hahaha!!

• Najje79

Kelsson: jag hade med mig en hel ask! Tog en när vi åkte in, kräktes, tog en när vi kom fram, kräktes. Sen höll halsbrännan i sig under hela öppningsstadiet, vet inte om jag åt så många, maken satte nog stopp. Men halsbrännan var ett tag värre än värkarna

Som Gloxi skriver, se till att hålla igång magen. Om jag inte tog lactulos, drack katrinplommonjuice och såg till att göra nr 2 varje dag fick jag fruktansvärt ont och blev alldeles öm i magen.

• Najje79

Sunseed: ja haha, det lät nog roligt! "åååh, nu kommer en värk till, ge mig en novalucol!!"

Jag kunde inte äta katrinplommon, behövde typ 30 för att det skulle hjälpa, däremot juicen. Står bland saft i affären, en glasflaska.

• Najje79

MissCat: det är tungt mot slutet! Jag vet när jag var i v 28 så hade jag enorm separationsångest över magen, ville ha dem därinne lääänge. Efter v 35 ville jag bara ha ut dem. Satt uppe på nätterna och grät för jag var så stor och tung, kunde inte ligga, sitta, stå, sova. Men så är det, då är man redo att bli mamma, nästa steg liksom. De sista veckorna är sega, men snart är bebisen på utsidan!!
    Jobbigt att UVI inte vill ge med sig. Bra att de tömmer dig, som sunseed skriver; tänk på ÄP så verkar det mesta enkelt ;)

Sunseed: man måste inte vara himlastormande, rosafluffigt lycklig hela tiden! Man får oroa sig och tycka det är jobbigt ibland. Mycket är hormoner (och det blir inte bättre efter förlossningen;)) men sen är det ju faktiskt så att livet kommer förändras totalt och det är mkt att tänka på. Ta de jobbiga dagarna med de lättare, det är inget otacksamt i det! Kram!

• Najje79

7879: gumman, ja det är inte lätt när det blir för mycket. Försök tänka "vatten under broarna". Min mamma brukar säga till mig när jag hade en jobbig dag framför mig eller en jobbig period i livet "vet du, klockan blir 10 ikväll också". Det är rätt skönt att tänka när man står mitt i konflikten med mannen, kollegan, dottern, det varar inte för alltid. Därmed inte sagt att det inte är skitjobbigt under tiden.

Skönt att mina ord kan hjälpa ibland Med oss är det bra. Just nu är maken fl-ledig i tre veckor så jag har lite avlastning. För två veckor sedan höll jag på att krascha (efter barnens namnfest) så då kom svärmor några dagar. Jag är annars väldigt mkt själv med barnen hela dagarna och oftast hela nätterna (maken sover i gästsängen för att orka jobba). Det är tur att jag har så snälla barn
    Kram!

• Najje79

MissCat: håller tummarna att proverna ser bra ut så bebis får stanna lite längre. Min kompis fick sin pojke i v 29 och allt har gått jättebra! De är så duktig med prematura. Kram till dig!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011