Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

MissCat: åh jisses så söt han är!! Jättefina kläder, så roligt att kunna återanvända!

Knytet: om mindre än två veckor alltså!! Åh, bad spännande!

Inanna: håller tummarna att din sambo får jobb snart! Kram!

• Najje79

Ja, fy vilken ångest amning kan framkalla! Vi gav ju lite ersättning redan på BB så det fortsatte vi med när vi kom hem. I början delade de på 60 ml två ggr om dagen och ammade resten men när Adrian var 7 v började han krångla så då blev det ersättning på dagen och amning på natten. Luca har alltid varit mkt för att amma men det tog många veckor innan vi hittade tekniken han och jag.
    Nu är det dags att sluta, trodde aldrig att jag skulle hålla på så här länge när jag satt och grät i soffan för 8 månader sedan! Adrian har ju i stort sett slutat för 2 månader sedan, bara tröstsnuttar ibland när livet är väldigt orättvist .

Äta ofta och nyttigt, dricka massor med vatten och amma ca 15-30 min på varje bröst hjälpte mig att öka produktionen.

• Najje79

Knytet; vad spännande!! Ta amningen som den kommer. Jag var helt förtvivlad i början över att det var så jäkla svårt, men som ngn sa, vill man verkligen amma så är det värt att kämpa några veckor (och det är en massa känslor och hormoner inblandat, räkna med det) men det är inte värt det om det blir en strid eller bara en massa krav. Det viktiga är att det är ditt beslut. Min man ville att jag skulle strunta i amningen, men jag ville verkligen och ingen annan ska bestämma det!

7879: krya på dig! Lika spännande att du är på g, alldeles pirrigt är det nu när man har följt dig under hela graviditeten och snart är du i mål!! Kram!!

• Najje79

MissCat: haha, ja det gör de verkligen! De leker tittut, pussas, skrattar, kramas, bråkar om leksaker, pratar leker jage och älskar verkligen varandra! Idag försökte tom Adrian klättra över från sin liggdel till Luca när vi var ute och handlade men de fick nöja sig med att leka med varandras händer istället!

• Najje79

7879: de blir 9 månader den 22. Kryper och klättrar på allt, så varför det kallas "mammaledig" vet jag inte

• Najje79

Välkommen Ludvig och GRATTIS mamma! ( och pappa också såklart!!). Skönt att allt gick bra, är så himla glad för din skull Knytet!!
    Kraaam!

• Najje79

Gloxi: pröva med lite massage på magen, stryk medsols mjuka rörelser. Du kan även dra med händerna växelvis neråt (börja under revbenen och dra neråt mot naveln). Cykla med benen när hon ligger på rygg jan också fungera. Jag fick hjälpa Adrian att bajsa de första två månaderna, han hade jätteproblem med magen. Det som räddade oss var pysventiler. Finns att köpa på jollyroom.se. Jag använder dem fortfarande då han ofta är gasig på kvällen. Rapsolja, en tsk ungefär, är också effektivt om det är förstoppning.
    Om du vill kan jag skicka en pysventil till dig om du vill prova men inte vill köpa. Säg bara till!
    Hoppas det löser sig med magen! Kram!!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011