Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

MissCat: vad bra att du får hjälp och att du har pratat med din man om det. Jag var nog egentligen lite på gränsen också, min man var inte mkt till hjälp och jag hade två bebisar att ta hand om, gjorde det mesta själv.
    Ta nu hand om dig. Jag tänker att du kanske ska ta hjälp utifrån tex städhjälp, färdiga matkassar etc för att kunna fokusera på att må bra. Vi finns här för dig! Kraam!

• Najje79

Sunseed: mina killar är precis som de var i magen. Adrian är överallt och kör sitt eget race, Luca är lugnare och anpassar sig mer efter situationen.

• Najje79

Hemulen: stort grattis och tvillingar!! Underbart!! Jag fick mina tvillingpojkar i april, gick till v 38+5!
    Säger bara; SE till att bli sjukskriven!!! Jag fick åka in till akuten i v 20 med sammandragningar pga arbetsbördan (arbetar som förskollärare) och läkaren sjukskrev mig direkt eftersom risken att de skulle födas för tidigt var stor och pga min fruktansvärda foglossning. Du ska orka bära två bebisar och sedan ta hand om dem så se till att bli sjukskriven. Jag hade inga problem med försäkringskassan eftersom de vet om riskerna med tvillingar och de tog även hänsyn till att jag är IVFare med flera missfall bakom mig.
    Iallafall; stort grattis till dubbel lycka! Det är jätteroligt att vara tvillingmamma!

• Najje79

Sunseed: va bra den kursen låter!! En sådan hade jag och min man behövt att gå innan. Han hade väldigt lite förståelse för hur jobbig amningen var i början, visst pratades det om det på föräldragruppen men väldigt ytligt. Låter som hon som håller i kursen har en sund inställning och bra att du känner dig stärkt av den så du kan du göra som du vill på BB!

• Najje79

Åh, jag blir alldeles nostalgisk när ni pratar förlossning!!! Min gick, tyckte jag, relativt snabbt för att vara första gången och dessutom två!