• Lulis7

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Tredjemaj: Ja, vi tänker ta reda på könet. Innan har jag alltid sagt att när jag blir gravid ska jag absolut inte ta reda på könet, men efter alla år med försökande och IVF har jag ändrat mig. Jag bryr mig inte alls om överraskningsmomentet. Angående te är jag inte rädd för lite koffein men jag har börjat må dåligt i magen av svart te, det är därför jag inte kan dricka det.

Kelsson och Aurora: De böckerna får jag försöka få tag på. Kul att läsa lite längre fram under graviditeten.

Kelsson: Hoppas att du mår bra nu!

Speck: Vilken underbar mage du har!

Strössel: Skönt att allt såg bra ut på mvc-besöket.

Viksan: Jag har precis börjat får problem med halsbränna och sura uppstötningar. Än så länge klarar jag mig genom att undvika bl a te och juice och har sluppit ta mediciner.

Själv har jag och sambon tillbringat en heldag på Tosselilla sommarland med min syster och hennes två pojkar. Sa till sambon att tänk, helt plötsligt känns det inte jobbigt att tillbringa en dag på ett ställe där 100% av människorna är barnfamiljer. För några månader sedan hade jag inte ens kommit på tanken att åka dit...

• Lulis7

Jag glömde ju berätta om min dröm som jag hade natten till igår!

Jag drömde att jag redan hade gjort KUB-testet. En del av testet gjorde man själv hemma. Jag minns inte om det var blodprov eller hur man tog det. Hur som helst så hade jag tagit provet när jag insåg att man själv skulle analysera det också och till det behövde man ett microskåp!! Jag blev jättestressad för jag hade gjort testet i mina föräldrars sommarstuga och där hade jag ju inget microskåp (som om jag har det härhemma Obestämd). Jag funderade på om jag skulle göra om testet och försöka få tag i ett microskåp. Men man var tvungen att köpa "test-sakerna" själv och de var jättedyra. Jag blev dessutom tveksam till om det överhuvudtaget var lönt att göra KUB-test om jag skulle analysera det själv. Det kändes liksom inte som att resultatet skulle bli särskilt trovärdigt. 

Tur att det inte är riktigt så illa ställt med sjukvården...

• Lulis7

KUB gick bra idag! Vi fick siffran 1:2421 vilket var bra utifrån min ålder. Men framför allt fick vi se att bebisen levde och mådde bra. Oj vad den sprattlade därinne Hjärta. Underbart att ligga och titta på sin bebis men samtidigt väldigt overkligt. Jag hade svårt att ta in att bebisen vi såg på skärmen faktiskt ligger i min mage... Det var i alla fall en stor lättnad att få veta att allt ser ut precis som det ska.

• Lulis7

Tack för alla grattis! Glad Idag har jag vågat börja tro på att jag ska bli mamma...

• Lulis7
    Jis skrev 2011-08-03 22:52:19 följande:
    Härligt Lulis, njut av att vara gravid nu
    Får jag fråga hur gammal du är?

Visst får du fråga det!
    Jag har nyss fyllt 34.
  • Lulis7

Kelsson: Jag kan tänka mig att tvivlet kommer tillbaka. Dagen efter att man har sett bebisen är det ganska lätt att tro på det men om några veckor är jag kanske inte lika säker... Nu längtar jag tills jag får känna bebisen därinne, men jag vet att det lär dröja ett bra tag till.

Är det någon här som vet hur KUB-resultatet påverkas av att man har gjort IVF? Det skrivs ju in i datorn när resultatet ska räknas ut så på något sätt görs uträkningen annorlunda. Barnmorskan sa att det påverkar men hon visste inte hur eller varför. Det var hon inte insatt i. Hon trodde att IVF:en kan ha påverkat hormonnivåerna i kroppen. Det låter ju sannolikt men hur vet man i så fall i vilken grad en kvinnas hormoner har påverkats? Jag tvivlar inte på vår siffra utan är bara nyfiken. Tycker inte riktigt om när sjukvårdspersonalen inte kan svara på vad de gör...

• Lulis7

Kelsson, Strössel och Karmosin: Grattis till ny vecka!

Tack för era svar om IVF och KUB, även om ingen av er andra heller hade fått någon riktigt bra förklaring. Jag har också uppfattat det som att blodprovet kan påverkas och dra ner det sammanlagda resultatet. Jaja, ibland får man helt enkelt finna sig i att inte få svar på sina frågor...  Men hade jag fått ett dåligt resultat på KUB hade jag nog krävt att de letade upp någon på sjukhuset som kunde svara.

Inskrivning på mvc idag. Allt var bra förutom att järnvärdet var på gränsen så jag ska börja med järntillskott. När träffar ni barnmorskan igen efter inskrivningen? Jag ska inte dit förrän i v 26 (25+2) nästa gång. Det känns så avlägset, men så är det kanske överallt. Ska ju göra ett UL i v 19 men det är på sjukhuset.

Krya på er ni som mår dåligt. {#emotions_dlg.flower}

Trevlig helg!

• Lulis7

Stort grattis Speck! Underbart med trådens första bebis! Fantastiskt att han kom så punktligt.

• Lulis7
    spets skrev 2011-08-22 19:54:36 följande:
    Hej!
    Grattis Speck!!!! Vad roligt!!!!

Själv har jag äntligen lyckats skymma en liten bula på min mage. Alla säger att jag ska vara glad osv. Men jag önskar inget annat än maaaaage nu!
    Ett ganska stort problem som jag har är att jag tappar kopiöst mkt hår. I dag var jag hos frisören och tom hon blev chockad. Vad gör man? help 

Jag har så himla dåligt minne... Vilken vecka är du i? Jag går in i vecka 16 imorgon och min mage är sååå stor redan. Vi väntade med att berätta för folk till efter KUB. De flesta som vi har berättat för har sagt att "ja, det syntes redan för några veckor sedan men vi vågade inte fråga"! Men nu börjar magen i alla fall bli lite fin och hård och ser inte bara tjock ut. Har tyvärr inget svar angående ditt hår. Visste inte din frisör?
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011