• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • JTo

4km intervallträning på morgonen, får se om jag tar en sväng till gymmet ikväll, planerar att göra ett styrketräningsschemana men fantasin brister. 

• Margaux

Igår blev det 1000m rodd och 45 min Strenght & Core. Bra pass!

Idag har jag varit på Cross-fit. Skulle gissa att jag är rätt stel i morgon. 

• Illusion

1h löpning + 30 min rygg och armar
    Jag är klen i rygg trots att jag ändå har en schysst ryggram. Konstigt!

Kosten utmärkt senaste dagarna. Det märks på löpningspassen.

• Studentpappa

Pass 67 fredagsmys

A) 15 min övning snatch.

B) på tid

1,9km löpning

20 powersnatch @45kg

60(!) pullups, (helvetes jobbigt)

20 powersnatch @45kg

1,9km löpning

40:54min och trasiga händer

• K grrl
    Studentpappa skrev 2015-06-02 21:20:38 följande:
    Gör det med skivstång inblandat, jag lovar att det blir roligare
    Haha. För stor skaderisk ju!

Jag tog rekord i marklyft häromdagen. Lyfte mitt tidigare repmax i fem rep!! Wohoo! Måste jobba på min lockout bara. Jag har inga problem med lockout i andra övningar (som kb swing) men jag glömmer bort att göra en full extension i höften när jag marklyfter...
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2015-06-06 09:31:14 följande:

Jag tog rekord i marklyft häromdagen. Lyfte mitt tidigare repmax i fem rep!! Wohoo! Måste jobba på min lockout bara. Jag har inga problem med lockout i andra övningar (som kb swing) men jag glömmer bort att göra en full extension i höften när jag marklyfter...

Det blir vad man gör det till, 5 kontrollerade marklyft sen 400 m run, 20 burpees över stången, 400 m run, 5 kontrollerade Marklyft osv. Även om det inte är optimalt tycker jag det blir roligare än bara kuta och burpees, sen är det jävligt mycket jobbigare att hoppa jämfota i sidled över stången än rätt upp

Vilken jävla omgång det var igår, känner mig trasig idag.
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2015-06-06 09:31:14 följande:

Gött med pb!
  • K grrl
    Studentpappa skrev 2015-06-06 11:31:04 följande:
    Det blir vad man gör det till, 5 kontrollerade marklyft sen 400 m run, 20 burpees över stången, 400 m run, 5 kontrollerade Marklyft osv. Även om det inte är optimalt tycker jag det blir roligare än bara kuta och burpees, sen är det jävligt mycket jobbigare att hoppa jämfota i sidled över stången än rätt upp

Vilken jävla omgång det var igår, känner mig trasig idag.
    Jag vill inte göra cardio mellan lyften, utan i så fall efter. Av samma anledning som jag vilar i tre minuter istället för en halv-en minut om jag lyfter nära repmax (att kvaliteten på lyften inte ska bli lidande och orken finnas kvar för progressionens skull). 

Men jag ska klura lite på ett HIIT-program med kroppsövningar eller lätta vikter istället. Jag gillar ju jumpsquats.
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2015-06-06 12:01:57 följande:

Jag vill inte göra cardio mellan lyften, utan i så fall efter. Av samma anledning som jag vilar i tre minuter istället för en halv-en minut om jag lyfter nära repmax (att kvaliteten på lyften inte ska bli lidande och orken finnas kvar för progressionens skull). 

Men jag ska klura lite på ett HIIT-program med kroppsövningar eller lätta vikter istället. Jag gillar ju jumpsquats.

Ok, ja vi lyfter ju sällan särskilt tungt när man kör på det här sättet, då är inte jag så orolig för lyften.

Jag körde open 15.5 i vintras på ett pass, det är Rodd och thrusters på 40kg för killar och 30 för tjejer. Det är nog det värsta jag gjort även om vikten är peanuts så var det så sjukt jobbig kombination.

Jumpsquats är mysigt, när jag gick på kettlebellpass brukade vi avsluta med det i ring. Brände fint.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!