• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Wilowa

Kunde jag som pedagog kunna styra över vad som ska serveras, så hade våra måltider sett helt annorlunda ut. Jag skulle vilja satsa lite mer på färg och form. Som det är nu så slängs färglös mat upp skålar och fat helt utan tanke bakom. Sedan tycker jag att maten ska lagas på plats precis före måltiden och inte köras med taxi och hållas var i timmar innan den äts. Kräks

Jag tycker att det är viktigt att lära barnen att äta rätt och att känna efter vad de vill ha och vad de behöver. Jag känner mig vingklippt när jag inte kan påverka vilken mat som ska serveras och ibland vet jag att barnen inte kommer att äta bara av att titta på maten. Helt klart ska barnen testa nya saker, men då får det faktiskt se aptitligt ut eller att det i alla fall finns ett alternativ.

Tanken är att förskolan ska ge ett hälsosammare alternativ än vad hemmet många gånger ger, men för de mer hälsosamma familjerna slår det tyvärr åt andra hållet istället.

• Margaux

Idag har jag tränat med pt och haft fokus på att rehabilitera min axel. Själva programmet var bra, och många nya övningar. Svettigt och flåsigt var det också. Men nu har jag mer ont i axeln än innan. Undrar om det är normalt, man blir ju gärna sliten av ett pass så det kanske ska gå till lite värre innan det blir bättre? Ska till kiropraktorn igen på måndag så får väl han fälla domen....

• Ramiz
    Margaux skrev 2015-06-17 19:37:32 följande:

Hej! Vad tråkigt att du skadat dig. Har som tur är inte någon egen erfarenhet av ryggskador! Krya på dig!

Tack! :)

Nä det e ju inget man vill ha erfarenheter från... Kämpar på å hoppas att jag kan börja träna på riktigt igen. :) Längtar till å ta i på gymmet å ta en löptur i skogen å framförallt till tjejerna i mitt lag :) Men jag ska klara av det :)
  • Ramiz
    Studentpappa skrev 2015-06-17 19:04:02 följande:

Hej och välkommen, har haft turen och aldrig skadat mig trots rätt många år av extremsport. Däremot har mamma haft mycket problem med både diskbråck och utbrändhet och det är mycket tack vare rehabträning hon är på banan igen så kämpa på! 

Jag har tänkt så länge på vilken mat jag ska äta, så jag går bara på autopilot idag och är nog inte rätt person att komma med råd. Men jag reflekterar ganska ofta över hur vår kundvagn ser ut på Ica maxi jämfört med många andras. Det är oftast ganska stora skillnader och mycket som vi av ren vana inte äter. 

Proteinkällorna är kyckling, lax, torskrygg, köttfärs, ägg, älgkött, och till viss del äter vi också korv vi har ändå barn. Allt är svenskt i den mån det är möjligt, enbart av den anledningen att jag vill sponsra svenska bönder. När vi grillar på sommaren så är det entrecoté, kyckling eller hemgjorda högrevsburgare som gäller

Kolhydratkällor Pasta, potatis, ris och bröd

Vi äter mycket frukt och grönt

Dricker vatten och mjölk i stort sett aldrig läsk

Jag gör aldrig mjölredningar till sås utan äter fullfeta mjölkprodukter som grädde/creme fraiche

Sen hänger det väl på mängden man stoppar i sig i regel.

Tack :)

Ja, det tar ju tid å tålamod är inte min vän för tillfället...

Ja, att äta rätt är ju inte så lätt.. Har följt en Fitnessdiet några gånger och har märkt att både kropp å själ mår mkt bättre då :) Så den kommer jag att börja med igen..

Däremot är jag en sucker för allt sött, bakverk, kakor, choklad, godis osv... Vet ju att jag klarar mig utan sånt men är inne i en period just nu där jag måste verkligen ha allt! Jag är omöjlig att ha med i affären...
  • Margaux

Jag hade mitt 4 pass denna vecka idag. Det är rätt bra för att vara mig! Tänkte nog gå i morgon också.... Idag var det pulse och Core med en vikarie och det var back to the 90's med aerobics. Hatar aerobics! Inga fler pass med henne!
    Nu på kvällen har jag haft besök av väninnor och ätit ost nog för en hel armé. Brie, Langres, Pontleveque etc. Inte direkt diet....

• Studentpappa

Pass 74

A

Frontböj

3x60

3x70

2x80

2x90

1x100

1x100

B

Powerclean + Hang clean + jerk 6 rundor 12min

C Amrap

400m Sprint

5 hang-clean 60kg

7 burpees over bar

• Mecros

Hej! Jag joinar tråden. Är gravid i v36 så kommer inte vara så aktiv inom träningen, styrketräning som annars är min huvudträning, förrän efter förlossningen och läketiden. Men lägger till tråden i favoriter så återkommer jag.

Just nu blir det mest yoga och promenader. Längtar så oerhört efter ett svettigt gympass!

• Illusion

Summering av veckan: 7 mils löpning samt 3,5 h styrka. Därutöver lite fotboll och basket.

• Illusion

Profilbilden är inte min. Har tidigare fått kommentar. Däremot kroppen jag strävar efter/liknar.

• Studentpappa
    Illusion skrev 2015-06-21 13:38:02 följande:

Summering av veckan: 7 mils löpning samt 3,5 h styrka. Därutöver lite fotboll och basket.

Stabilt!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!