• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-08-07 20:55:21 följande:
    shit kan du gå så snabbt? jag kan knappt gå i hastigheten 7. haha
    Hehe, jag kan inte heller gå på hastigheten 7 utan småjoggar och joggar vid hastighet 10, springer lätt på hastighet 11 och löper på hastighet 13.
  • Paradigm
    Aprilia1977 skrev 2011-08-07 21:02:17 följande:
    En annan övning som jag har börjat köra när det gäller rumpa är att stapla två "stepup" brädor på varandra och så stiger jag upp och ner på brädan med hantlar i vardera hand. Riktigt jobbigt, men roligt.
    Tack för tipset, den hade jag glömt bort! Blir att köra den vid nästa träningspass.
  • Fru X
    Primrose skrev 2011-08-07 12:56:20 följande:
    Sedan är det ju så att vi är olika så till vida hur lätt vi bygger muskler och behåller dem. Hur "stora" vi kan bli osv. En som har en "bitigare" kropp av naturen kanske inte behöver bry sig så mycket, medan en som har en "slankare" fysik måste vara mer uppmärksam på att låta musklerna få växa och inte köra kondition tätt inpå.
    Sedan är det ju alltid bra att periodisera sin träning.

Glömde tillägga att jag löper mer än jag tränar styrka för att inte bli så "stor". Mannen är också bitig - grabben kallas för "kubiken" på bygget han jobbar på... :-P

så i mitt fall är det kke inte så konstigt att löpträningen inte tar bort muskler. Hade sett ut som en kustöterska från öststaterna om jag inte joggat....

Mileas Mamma: Vert har du läst om detta att löpning motverkar muskler?

• Beckaa

laddat inför första jobbdagen efter semestern med intervallträning och ett morgondopp i sjön. Förmiddagen kommer gå på endorfiner!

• ETSS
    Fattig student skrev 2011-08-07 20:55:11 följande:
    Springa med vikter kanske? Aldrig testat och vet inte om det är bra, men annars så kan du ju köra ett längre pass som du säger eller kombinera med uppförsbackar dvs om dina benhinnor klarar av det.
    Vikter måste ju funka, sen finns det ju som du säger program, jag har bara kört utan.
    Det måste testas, tack för tips Glad
  • ETSS
    Mollly skrev 2011-08-07 20:55:21 följande:
    shit kan du gå så snabbt? jag kan knappt gå i hastigheten 7. haha
    Jo jag går fort som fan då jag går, halvspringer är väl närmare sanningen, tar långa kliv och ibland tror jag att jag ska välta bandet då jag ångar på Glad
  • Mollly
    ETSS skrev 2011-08-08 07:57:00 följande:
    Jo jag går fort som fan då jag går, halvspringer är väl närmare sanningen, tar långa kliv och ibland tror jag att jag ska välta bandet då jag ångar på Glad
    Tänkte väl det. Jag springer på rätt bra vid 8. Fast jag har rätt korta ben, så jag kan inte ta så långa klivSkrattande
  • ETSS

Det var väl egentligen dax för min powerwalkingdag i dag, men vi har sådant otroligt eländigt väder här att jag får se om jag kommer ut. Om det blir bättre Glad
    Annars går jag nog på gymet sen, körde rygg/stuss/ben igår så jag kan ta överkropp/axlar/armar/mage idag.

• ETSS

Hej igen, måste få beklaga mig lite. Vi har så övermåttan taskigt väder att det enda effektiva regnskyddet är en bil och någon sådan har jag inte. Om det inte har gett sig innan kvällen får jag nog en vilodag från träning fast jag inte vill ha någon. Fy vilket väder!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!