• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Beckaa

Nu har jag precis avslutet ett kort men intensivt armpass. Händerna är helt skakiga. Har jag inte träningsvärk imorgon blir jag besviken : )

• Mollly
    Fattig student skrev 2011-08-09 16:59:21 följande:
    Mjölbaggar? Vet de varför det blev så?
    nej inte en aning. Troligen från något dåligt mjöl från affären. Hoppas dom försvinner när dom har sanerat på Fredag.
  • Mollly

Nu när jag var och tränade kollade jag upp vad bänkpressar stången vägde. 20kg vägde den, vilket innebär att jag lyft 30kg när jag trott att jag lyft 20kg. haha. Men det känns ju alltid bra att jag klarar lyfta så pass mkt iaf.Skrattande

• Paradigm
    Mollly skrev 2011-08-09 20:01:47 följande:
    nej inte en aning. Troligen från något dåligt mjöl från affären. Hoppas dom försvinner när dom har sanerat på Fredag.
    Usch, hoppas som sagt att de försvinner på fredag!
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-08-09 20:02:42 följande:
    Nu när jag var och tränade kollade jag upp vad bänkpressar stången vägde. 20kg vägde den, vilket innebär att jag lyft 30kg när jag trott att jag lyft 20kg. haha. Men det känns ju alltid bra att jag klarar lyfta så pass mkt iaf.Skrattande
    Skitbra! =)
  • godisgrisen

en timmes pw + plankan idag

Förutom lite för mycket chokladdoppade nötter (idag igen) så känner jag mig nöjd över dagen

• Jennnyn
    Tullemi skrev 2011-08-09 09:02:48 följande:
    Vi är i helsingborg och slappar, äter skräpmat och dricker lite onyttigt . Träning blir det ingen, men snart är vi hemma och då blir det andra takter
    Jag är också på semester och är alldeles för kass med träningen. Däremot måste man få unna sig att bara slappa i bland, så länge man vet att man tar tag i träningen när semestern är slut! Passa på att njuta, det gör jag
  • Jennnyn

Det blev tyvärr ingen träning idag, eftersom min bror hade alldeles för mycket pappersarbete att stå i (Han är egen företagare). Jag är ju beroende av honom nu när jag inte är i min hemstad, eftersom jag inte är medlem på gymmet. Jag stillade dock min abstinens lite genom att promenera en runda, samt göra lite plankan. Förhoppningsvis blir det träning i morgon eller någon annan dag i veckan. I värsta fall får jag vänta tills på fredag då jag ska till Gävle och hälsa på en kompis som jobbar på Sats. Där blir det garanterat träning iallafall!

• Aprilia1977
    Fattig student skrev 2011-08-09 08:33:44 följande:
    6,2 km avklarat, 30 minuter. Det känns skönt att börja dagen med att få springa bort lite energi och bli laddad med ny! =)
    Ja, det gick snabbt! Vad bra du är!
  • Aprilia1977

Jag hade en perfekt träningsdag och ätardag igår och hoppas så in in norden att dagen blir lika bra.

Mina morgonpromenader saknar jag och ju mer tiden lider och det blir kallare, desto närmre sambon kryper jag och vill inte gå ut. Men jag har som mål att gå ut minst en gång denna vecka.

Gårdagens ryggträning och jag har upptäckt att jag är en riktig liten fegis. Har tränat styrka i ca 7 år nu och testade på lite tyngre träning igår. När jag körde breda och smala lats var jag uppe i 65 kilo och det kändes förvånansvärt lätt. Så nu är jag taggad.

När gröten är klar är det ännu en dag på förskolan, men spring och lek med barn som gäller.... Man kan inte få mycket bättre motion!

Ha en bra dag alla!

Äpple

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!