• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-09-08 20:19:20 följande:
    Axlar, bröst, triceps ikväll! Värmer upp just nu
  • Paradigm

Ingen som vill komma hit och lapa lite sol? Jag har tillgång till eget gym och pool! *försöker desperat locka hit en träningskompis*

Saknar att ha någon träningskompis och gärna på samma nivå så att man kan springa tillsammans.

• MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-08 20:07:07 följande:
    Ja men just det, du skrev ju det förut ang dumping symptom.
    Ja.. Men jag är nu ingen "riktig" sjuksköterska. Kroppen är för mig ett mysterium, och ge mig material till en omläggning och du ska få se på trassel.. (om det inte är sönderskurna armar, fixar jag fint)
    Jag kan bara saker som sitter i huvet på folk.
    ETSS skrev 2011-09-08 19:05:58 följande:
    Hörni, mesveckan är avklarad om jag håller mig från något fler konditions eller gympass till på måndag. Räcker det med en eller bör jag har flera?
    Du ska invänta provsvar och ta det lugnt fram tills dess. Order.

Sprungit idag. Men min j-a GPS funkade inte. Gissar på 13-14 km i lugnt tempo (90min) Seg i benen men skönt ändå. Hade velat ha lite piggare ben, vill vill vill kör 2 mil.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Mollly

Tack snälla ni, vad glad jag blirSkrattande Förändringen har skett väldigt fort. Det första kortet är taget sista juli och det andra idag.
    Innan har jag bara tränat styrka. Värmde bara upp med typ 10 minuters joggande. Nu springer jag mer och kör mindre styrka.

• Livsoduglig
    Mollly skrev 2011-09-08 15:38:29 följande:
    Jag tycker min mage har förändrat sig bara på sista tiden, tycker dessa kärlekshandtag har minskat lite iaf. Vad säger ni? ( Jag blir inte ledsen om ni säger att ni inte ser någon skillnad. ahha)
    har inte sett eventuella handtag innan men det ser bra ut :) 
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-08 20:23:36 följande:
    Ja.. Men jag är nu ingen "riktig" sjuksköterska. Kroppen är för mig ett mysterium, och ge mig material till en omläggning och du ska få se på trassel.. (om det inte är sönderskurna armar, fixar jag fint)
    Jag kan bara saker som sitter i huvet på folk.
    ETSS skrev 2011-09-08 19:05:58 följande:
    Hörni, mesveckan är avklarad om jag håller mig från något fler konditions eller gympass till på måndag. Räcker det med en eller bör jag har flera?
    Du ska invänta provsvar och ta det lugnt fram tills dess. Order.

Sprungit idag. Men min j-a GPS funkade inte. Gissar på 13-14 km i lugnt tempo (90min) Seg i benen men skönt ändå. Hade velat ha lite piggare ben, vill vill vill kör 2 mil.
    Jag vill också köra 2 mil! Tror jag orkar det på 2 timmar.
  • Mollly
    Livsoduglig skrev 2011-09-08 20:37:32 följande:
    har inte sett eventuella handtag innan men det ser bra ut :) 
    Såhär såg jag ut precis när jag började träna. haha sjukt trött när jag tog denna bild. Men det kan ni ju bortse frånFlört
  • Jennie med ie

Hej allihopa! Jag fick höra att jag var saknad

Jodå, jag var hyfsat på gång efter semestern.. med lägre ambitionsnivå än tidigare dock eftersom jag gått upp i arbetstid och dessutom återupptagit bowlingen = mindre tid över... Lite trögt gick det men hyfsat. Men nu har det blivit noll träning ett tag p g a lite krämpor, främst cystor vid äggstockarna. Och jag är väl inte den lyckligaste mest vältränade Jennie med ie som har funnits. Men ger jag upp? Nej fan heller Så fort jag inte har så ont längre så är jag igång igen... Och jag har, med mycket tur, lyckats hålla vikten åtminstone. Fortfarande minus 30 således. Men 10 till ska bort...

• Paradigm
    Mollly skrev 2011-09-08 20:45:56 följande:
    Såhär såg jag ut precis när jag började träna. haha sjukt trött när jag tog denna bild. Men det kan ni ju bortse frånFlört
    Nice boobies, om man får säga så om man är tjej. Nej, jag föredrar det manliga könet. Öh, vad OT jag blev. Visst har du fött barn? Om du nu har gjort det så syns det inte.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!