• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Scratchy
    Illusion skrev 2014-08-03 14:47:18 följande:

30 min intervall
    Nu 300-400 situps i olika varianter
    Avslut plankan
    Därefter poolhäng

//TS med bytt alias

Poolhäng utan att bjuda mig? WTH?
  • MissKaos
    K grrl skrev 2014-08-03 15:54:36 följande:

Jag gjorde ett rygg/bicepspass igår. Har gjort ökningar i nästan alla övningar, mest i stående rodd och smala latsdrag. Jag har gjort helt sanslösa styrkeökningar i ryggen, har mer än fördubblat vikten jag tar i latsdrag (på 15 rep istället för 10) på ett halvår, har fördubblat vikten i stående rodd på ett par månader och så vidare. Tänk om jag kunde göra sådana styrkeökningar i underkroppen också...

Ändå tycker jag inte att det syns så himla stor skillnad, har inte direkt blivit bredare. Men man ser sig ju inte speciellt mycket bakifrån i och för sig.

Kör ben 3x vecka. Lovar shit Will happen! Och ät mer!!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Illusion
    Scratchy skrev 2014-08-04 10:49:55 följande:
    Poolhäng utan att bjuda mig? WTH?
    Du får pallra dig till Sthlm ju! ;) Hur går det med träningen, visst hade du biffat till dig enligt din egen utsago?
  • Illusion
    MissKaos skrev 2014-08-02 10:40:12 följande:

Körde 3×5×100meter igår. Maxade bara. Kändes bra! Gött driv och klipp i steget men det klart det är korta korta intetvaller. Kul pass!

Peppar på gymmet meb maken städar nu o då känner jag mig osoledarisk såklart

En tidigare graviditet berättigar allt. Skämtåsido. 

Lät som ett bra träningspass!
  • Illusion
    MissKaos skrev 2014-07-29 20:25:14 följande:

8km löpta i berg med tejpade fötter. Känns bra men tunga ben pga styrketräning igår.

fick föresten en lektion av en anubbe i gymmet hut jag borde träna. Oh well. Han var snygg, men hade varit snyggare tyst om vi säger så...

Glädjande nog kommer jag i en favvokjol igen. Före sommaren(slutet av maj tror jag) fattades minst 2-3cm för att ens knäppa. Sitter inte perfekt men det går! -0,00 kg så ngt händer uppenbarligen av styrkan jag kör.

Varför får inte jag privata lektioner av snygga snubbar?  
  • MissKaos

Hej

Illusion skrev 2014-08-04 18:32:09 följande:

En tidigare graviditet berättigar allt. Skämtåsido. 

Lät som ett bra träningspass!

Säkert skitkul. Förklara? Jag fattar inte!!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Illusion skrev 2014-08-04 18:33:19 följande:

Varför får inte jag privata lektioner av snygga snubbar?  

För att du inte ser ut som en degklump som jag? Han trodde jah körde o inte fick några resultar alls tror jag..

10 km löpta. Andra ggn jag kör distansen efter bebis. 62min. Hoppet åtetvänder
  • MissKaos
    Illusion skrev 2014-08-03 22:00:28 följande:

Dags att köra ett nytt pass! Känns motigt, men ska likväl genomföras.

Efter känns det 100% bra. Focus!
  • Scratchy
    Illusion skrev 2014-08-04 18:30:17 följande:
    Du får pallra dig till Sthlm ju! ;) Hur går det med träningen, visst hade du biffat till dig enligt din egen utsago?
    Ja. Redo för slakt.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!