• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • ander25k
    Ronja 551 skrev 2014-07-26 22:32:12 följande:

Någon av er här som har erfarenhet av myprotein.se ?

Första anblicken lite dyrt på vissa produkter, kolla kollozeum webb shop
  • MissKaos

8km löpta i berg med tejpade fötter. Känns bra men tunga ben pga styrketräning igår.

fick föresten en lektion av en anubbe i gymmet hut jag borde träna. Oh well. Han var snygg, men hade varit snyggare tyst om vi säger så...

Glädjande nog kommer jag i en favvokjol igen. Före sommaren(slutet av maj tror jag) fattades minst 2-3cm för att ens knäppa. Sitter inte perfekt men det går! -0,00 kg så ngt händer uppenbarligen av styrkan jag kör.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Så. Ett bra styrkepass härhemma! Vila imorgon och känneratt det behövs! Skickar i mig mer protein ich mindre glass. Började genast gå ner i vikt. -0,6 denna v.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • K grrl

Jag har vilodag idag. Körde axlar, triceps och bröst i måndags och ben igår. Har tagit bort vikterna och övar benböj med bara stång som uppvärmning - känner inte av knäna, det kändes bra och jag har inga problem med ass to the grass. Fick tipset att ha ett gummiband ovanför knäna för att inte tappa knäna inåt. I övrigt stelbenta marklyft och utfall bakåt med kettlebells. Går framåt i underkroppsövningar och ryggövningar, men inte i axlar där jag snarare backar i somliga övningar... fattar inte riktigt varför. 

• MissKaos

Ass too ground vill jag med kunnam mina taskiga knän och diskpaj stoppar det. Kommer till 90 nu iaf bra det.

Utfall bakåt med hantel här. Knäböj m hantlar. Enbensböj m foten på bänk (och hantel) step up m hantlar. Min röv lärsvida imorgon Arnoldspressar rodd mountainclimbers mm. Går köra hårt hemma med

• MissKaos

Körde 3×5×100meter igår. Maxade bara. Kändes bra! Gött driv och klipp i steget men det klart det är korta korta intetvaller. Kul pass!

Peppar på gymmet meb maken städar nu o då känner jag mig osoledarisk såklart

• K grrl

Rumppass igår. Good mornings, hip thrusts, höftlyft, ryggextensioner och benspark i dragmaskin. Sedan fick magen en kort omgång med fällkniven mot bänk på fitnessboll och höftlyft åt sidan på bänk och 70 sekunders planka.

• Illusion

30 min intervall
    Nu 300-400 situps i olika varianter
    Avslut plankan
    Därefter poolhäng

//TS med bytt alias

• K grrl

Jag gjorde ett rygg/bicepspass igår. Har gjort ökningar i nästan alla övningar, mest i stående rodd och smala latsdrag. Jag har gjort helt sanslösa styrkeökningar i ryggen, har mer än fördubblat vikten jag tar i latsdrag (på 15 rep istället för 10) på ett halvår, har fördubblat vikten i stående rodd på ett par månader och så vidare. Tänk om jag kunde göra sådana styrkeökningar i underkroppen också...

Ändå tycker jag inte att det syns så himla stor skillnad, har inte direkt blivit bredare. Men man ser sig ju inte speciellt mycket bakifrån i och för sig.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!