• Daphodil

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Nady skrev 2019-11-09 22:54:52 följande:

Hur tidigt kan man testa med det här testet? :)

Det är inte omöjligt att du får positivt redan idag, men det vore så synd om det visade falskt negativt för att du är för tidig. Så jag skulle försöka vänta till måndag
  • Daphodil
    Nady skrev 2019-11-10 11:32:24 följande:

Jag som gjorde ett testa tidigt igår när man kunde se svagt svagt rosa ( inte morgonurin ) Och nu på morgonen med morgonurin ser jag ingenting ????

Vad tråkigt. Tyckte ditt såg så lovande ut igår.
  • Daphodil
    Eps1106 skrev 2019-11-12 10:59:33 följande:

Nej, ägglossning kan aldrig ge utslag på graviditetstest.

Jo, det kan man, på billiga tester. Jag har fått det med graviditetskollen.
  • Daphodil
    Harry900 skrev 2019-11-12 16:04:32 följande:
    Två rfsu tester en igår o en imorse och köpte ett på apotekets av deras egna förut.. ser ingenting på det.. måste va ägglossning som ger utslag då eller..? Har sjukt ont i magen eller äggledarna eller vad man säger och har huvudvärk hela tiden eller är liksom snurrig.. åå vad oklart!
    Det var jag som skrev att jag fått svaga utslag vid ÄL tidigare, men då var det inte så tydligt som dina faktiskt är. Jag skulle tolka dem som plus, men har heller ingen erfarenhet av det testmärket och hur tydliga spökisar de kan ge. Det enda du kan göra är att vänta, vilket är segt.
  • Daphodil
    Eps1106 skrev 2019-11-12 16:32:13 följande:
    Då är det ett trasigt/felaktigt test? Graviditetstest ger utslag på ämnet hcg som enbart produceras när det finns en graviditet. Ägglossning kan aldrig ge hcg i urinen. Enda undantaget jag känner till är en del ivf-mediciner (tex ovitrelle) som faktiskt kan ge utslag på gravtest.
    Tyvärr kan det ge svagt utslag. Just med graviditetskollen har det hänt fler än mig.
  • Daphodil
    Issa13 skrev 2019-11-12 18:20:36 följande:

Tog ett test i fredags på morgonen som jag tror visade positivt, är osäker. Tog sedan ett senare på dagen samma märke som visade negativt. Tog då även ett morgonen efter (dock annat märke men samma känslighet) som också var negativt. Har jag sett fel, kan någon tyda detta?? Kan det varit fel på det första?

Detta är ju positivt, men om övriga varit negativa blir det ju väldigt förvirrande. Har du testat mer sen helgen?
  • Daphodil
    Issa13 skrev 2019-11-12 23:15:18 följande:

[quote=80030260][quote-nick]Daphodil skrev 2019-11-12 21:38:43 följande:[/quote-nick]Detta är ju positivt, men om övriga varit negativa blir det ju väldigt förvirrande. Har du testat mer sen helgen?[/Tog ett idag också men negativt det också så börjar ju undra

Fy så trist. Då kanske det var fel på första testet =(
  • Daphodil
    Nattafnatta skrev 2019-11-13 12:20:34 följande:
    Nu är det desto tydligare?! Nu är jag istället så rädd att jag inte vet vart jag ska ta vägen pga styrkan/svagheten i testen. Bim-3 idag och nedersta stickan är från nu lunchtid.
    Grattis! Gravid är du. Håller med ovanstående att BIM-3 ff är tidigt. Försök (vet att det är svårt) att inte testa varje dag, för det kan vara så subtila skillnader mellan dagar. Ett nytt test på BIM-1 el BIM borde säga mer om hur det utvecklar sig.
  • Daphodil
    Längtar88 skrev 2019-11-13 15:54:15 följande:

Pga risk graviditeter och ev sjukdom som kräver andra åtgärder i tidig graviditet behöver jag bevisa för mig själv att jag inte inbillar mig allt jag redan känner så jag vågar kräva hjälp från sjukvården. Får nästan aldrig tydliga plus och av i princip alla gånger jag lagt upp bild här visade det sig att jag var gravid men förlorat dom. Så nu ber jag er göra de omöjliga och försöka se om ni ser nått eller om jag stirrar för mycket på ingenting. Obs tog testet mitt på dagen efter att ha hållt mig 3 h, 5 dagar innan bim.

Ha i åtanke att de alltid syns mer i verkligheten och från den redan dåliga bilden försvinner mer när man laddar upp här :$

Jag ser tyvärr ingenting. Men BIM-5 hade jag aldrig fått positivt heller.
  • Daphodil
    malinamf skrev 2019-11-14 06:37:31 följande:
    Vad tror ni om detta? BIM på söndag. Men det är ju väldigt mycket utspridd färg på testet...
    Ser ju positivt ut, men precis som övriga säger ovan vill man gärna se testet när det är färdigrunnet och se att färgen samlas i ett homogent och avgränsat streck Glad
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester