• Daphodil

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Lillfluga skrev 2019-11-20 03:28:24 följande:

Testade på nytt nu, ett par timmar senare, och fick detta. Ser jag i syne eller finns ett streck faktiskt där?

Oredigerade bilder, bara tagna i olika ljus.

Jag ser strecket. Är lite osäker på om det är ett "riktigt", men skulle inte förvåna mig om det är ett tidigt sådant. Spännande att se hur det ser ut imorrn.
  • Daphodil
    Hejida1989 skrev 2019-11-20 07:49:23 följande:
    Ser ni ngt?
    Ser ett smalt andra streck som det är svårt att säga något mer om. Tiden får utvisa Glad
  • Daphodil
    SofieKristin skrev 2019-11-20 08:14:50 följande:

Åh hoppas verkligen att d är plus!!

Vill testa med digital men osäker om det kan visa ännu. Har 2-3 dagar till mensen.

Frågar du mig så är digitalt test onödiga pengar i detta fall, för gravid är du. Grattis!
  • Daphodil
    SofieKristin skrev 2019-11-20 08:14:50 följande:

Åh hoppas verkligen att d är plus!!

Vill testa med digital men osäker om det kan visa ännu. Har 2-3 dagar till mensen.

Frågar du mig så är digitalt test onödiga pengar i detta fall, för gravid är du. Grattis!
  • Daphodil
    Längtar88 skrev 2019-11-20 12:40:43 följande:

Så... bim var i måndags, kände tydligt ägglossning på cd 13. Ändå får jag negativa test? Vad händer? (Tog två test från samma urin för jag tyckte först kontroll linjen för för centrerad. Aldrig använt rfsu förr)

För 4 timmar ska väl räcka hålla sig när det är efter bim???

Den eviga frågan, när mensen är sen och testen negativa. Det vanliga då är att man inte är gravid och att mensen kommer när den behagar. För mig dröjde den 10 dagar en gång. Jättesurt!
  • Daphodil
    Jordgubbstanten skrev 2019-11-22 17:00:24 följande:

Någon som kan skymta något här? Eller är jag galen :D hehe! Det konstiga var att det som jag tycker mig se på bilden försvann när testet torkade.. men fanns där efter 1-5 minuter som det stod att man skulle vänta :) så vet inte? Någon som kan svara? :D

Gravid!
  • Daphodil
    Trollmother skrev 2019-11-23 20:35:37 följande:

Ser du på denna då? Tog ett till nu av 2packet jag köpte

Jag ser ditt streck. Skumt att få så svagt så långt efter BIM, kan ägglossning varit senare än du tror?
  • Daphodil
    Trollmother skrev 2019-11-23 21:36:39 följande:

Tack för alla svar. Får nog ringa till bm ja. Mycket konstigt detta. Är inställd på att ägglossningen var jätte sen denna gången men samtidigt fick jag ju supersvagt streck vid bim också. Förvirrad. Har ju inte varit såhär knasigt när jag plussade med de andra barnen:/

Nu vet jag inget om testen du använder. Men vissa billiga tester kan ju ge supersvagt positivt vid ägglossning. Jag har tidigare skrivit om hur detta skett för mig med graviditetskollens tester. Så i ett långsökt scenario kan du ju haft ägglossning på "BIM" och plussar nu. Uppdatera gärna hur det går.
  • Daphodil
    syltburk skrev 2019-11-25 15:02:18 följande:

Vad ska jag tro?

Senare ägglossning än vad jag trodde eller tidigt missfall? Ser man något? Är det första testet starkare än det nyaste? Eller blir det starkare?

Hade kanske önskat lite tydligare stegring. Men det är också supersvårt att avgöra på bara två dagar. Ibland radar folk upp typ 10 dagliga test och då tycker jag vissa dagars streck ser identiska ut.
  • Daphodil
    Lenorelle skrev 2019-11-25 21:01:29 följande:

Är det här ett positivt test i era ögon?

Japp!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester