• Daphodil

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Limarie skrev 2020-02-09 17:41:59 följande:

Hej!

Jag gjorde en blastocystinsättning i måndags. RD 7 idag. Igår fått jag ett svagt sträck med Graviditetskollens test. Idag dock ingen ökning, se test i mitten. Teststickan längst ner är ett test från Tjeckien med bättre känslighet på 10mUI/ml. Tog inte detta test igår.

Jag tycker sträcket idag borde ha ökat mellan de två första testen. Eller har ni varit med om det? Att det var svårt i början i två eller tre dagar för att sedan ökar?

Ångrar mig att jag testade redan igår. Vad tror ni? Är det en kemisk graviditet? Haft en del molvärk igår under halva natten.

Tycker det är svårt att uttala sig om stegring på bara 2-3 dagliga test. Lättare kanske att testa varannan dag över en vecka och jämföra dessa.

Mitt kanske ovälkomna tips är att sluta testa. Jag kollade efter stegring vid en graviditet. Då uteblev såklart stegringen och jag fick missfall, och det var faktiskt ingen tröst att ha anat att det var på gång. Vid övriga, lyckade, graviditeter har jag inte testat mer efter plusset, och det var skönt att slippa tolka. Men detta kanske inte passar just dig, det förstår jag.
  • Daphodil
    Kallamakka skrev 2020-02-10 05:37:48 följande:

Dagens test, jag tror nog detta kan bli nåt!

Ja detta ser ut som ett plus!
  • Daphodil
    Emalie skrev 2020-02-10 12:32:41 följande:

Hej alla! Någon som ser något på dessa? :)

Gårdagens

Dagens

Ser tyvärr negativa ut för mig
  • Daphodil
    Mudcakemonster skrev 2020-02-10 18:24:39 följande:

Hjälp! Jag har nu testat med one step test i tre dagar.. har ni någon erfarenhet av dem? Tycker att alla visar nåt litet.. men borde int hcg ha börjat stiga redan?

Mycket analyser tack :)

Min analys blir tyvärr inte så kul. Jag ser dina streck men är osäker på om det är torkstreck eller mycket svaga plus. Så jag gissar på spökstreck, alternativt graviditet som inte ser ut att utveckla sig som den ska. Tyvärr...
  • Daphodil
    Mudcakemonster skrev 2020-02-10 19:38:40 följande:

Ja det kan nog gott väl vara, synd som det är. Alla ?plus? har nog kommit innan torktid. Och nyss blev jag ännu mer konfunderad då jag fick detta. Lite starkare inbillar jag mig att det är.

Det blir nog bara att vänta och hoppas. Man fortsätter ju att hoppas tills mensen kommer.

Jag vet mycket väl hur det är! Hoppas för din skull att min gissning är fel.
  • Daphodil
    smulis85 skrev 2020-02-10 21:18:01 följande:

Får man alltid ett sånt här streck på rfsu testa ofta??? Blir tokig fick de förra månaden också :( är för otålig också bara äl+9 så toktidigt men mådde så illa så var bara tvungen suck

Hört att RFSU ger spökstreck, men jag skulle nog inte kallt avfärda det där strecket.
  • Daphodil
    FruHall skrev 2020-02-11 07:48:55 följande:

Har 2 extremt svaga tester. Ena bilden är dagens test och den andra är dagens och gårdagens Borde vara på äl+9 idag. . Någon som har erfarenhet av gravidkollens tester? Brukar de ge spökstreck? Testerna har olika lotnummer.

Ja, de är positiva!
  • Daphodil
    FruHall skrev 2020-02-11 10:31:11 följande:

Alltså herregud.. Jag vet inte riktigt vad jag ska känna.. Det här var inte speciellt planerat.. Jag är överlycklig men samtidigt så är det ju inte läge. Jag och min sambo har haft en enormt tuff period. Vi har precis flyttat ihop. Jag har 3 barn sedan tidigare. Han har inga. Jag och barnens pappa separerade för 10 månader sedan så allt är ju så nytt..

Ja man glömmer ibland att ett plus inte innebär ett enbart glatt besked för alla här inne. Men jag läste vad du skrev efter detta, vad bra att det känns mestadels positivt ändå. Grattis!
  • Daphodil
    libbini skrev 2020-02-11 15:12:43 följande:

Dags att testa återigen efter ett ma tidigt i höst. Tog nyss ett test av apotekets egna. Tyckte det kom ett vääldigt svagt streck som var ljust rött. Sen tycker jag bara att det blev som ett typiskt tork streck. Suck...syns det nåt öht? Är det nån som fått så på dessa tester. Vet ej vart i cykeln jag är. Men typ äl+9-10 så vet att jag är tidigt ute. Kram

Det syns något, men jag blir nog inte klokare än du på om det är ett torkstreck eller mycket tidigt plus.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester