Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Hej!
Jag gjorde en blastocystinsättning i måndags. RD 7 idag. Igår fått jag ett svagt sträck med Graviditetskollens test. Idag dock ingen ökning, se test i mitten. Teststickan längst ner är ett test från Tjeckien med bättre känslighet på 10mUI/ml. Tog inte detta test igår.
Jag tycker sträcket idag borde ha ökat mellan de två första testen. Eller har ni varit med om det? Att det var svårt i början i två eller tre dagar för att sedan ökar?
Ångrar mig att jag testade redan igår. Vad tror ni? Är det en kemisk graviditet? Haft en del molvärk igår under halva natten.
Mitt kanske ovälkomna tips är att sluta testa. Jag kollade efter stegring vid en graviditet. Då uteblev såklart stegringen och jag fick missfall, och det var faktiskt ingen tröst att ha anat att det var på gång. Vid övriga, lyckade, graviditeter har jag inte testat mer efter plusset, och det var skönt att slippa tolka. Men detta kanske inte passar just dig, det förstår jag.