• Jess86

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

En liten fråga... Hade ju fullt utslag på ÄL-test igår vid lunchtid, hade sex sen på kvällen. Nu orkade inte sambon ha sex ikväll, minskar chanserna mycket då eller?

• Jess86

Ok, tack för era svar! Bäst för honom att dom han levererade igår var seglivade rackare... ;)

• Jess86

Om miljön är gynnsam i slidan (ÄL-sekret) och mannen har normala spermier hur länge lever dom som kortast då? Om ni förstår hur jag menar?

• Jess86

Ok :) Tänkte eftersom vi hade sex c:a 6 timmar efter positivt ÄL-test och inget efter det. Om man kan ha sån otur att dom bara lever ett dygn? Äh, det blir säkert bra! Tar det sig så tar det sig :)

• Jess86

Vet ni? Nu tjatar jag lite men en sak slog mig just! Om ÄL-testet var positivt igår vid lunch så borde ju ägget släppas idag? Och om det tar sig så vore det väldigt coolt för vår son fyller nämligen ett år idag!! :D Kul historia att berätta när dom blivit äldre isf ;)

• Jess86
    Zelmilainen skrev 2012-02-03 23:59:09 följande:
    nån vaken??
    lite äckel nu kanske sorry...
    men ja va på toa och kissa nyss, skulle sen gräva efter sekret (tror det kommer om 1-2 dgr) och kände oxå på livmodern/tappen. tappen kändes ev öppen, men livmodern ganska hård och ömmade rätt rejält? tester e togneg, ältester ger bara svaga utslag. nån som vet va d kan va?
    Hur känner du på din livmoder?
    Zelmilainen skrev 2012-02-04 01:14:58 följande:
    nej, ej tappen som e öm. ej längst ner där man brukar känna utan mkt högre upp på den. och nej, ja har aldrig ont annars så när äl e i antågande. molvärken ja känner av har varit sen strax efter äl förra månaden... de senaste dagarna har d varit lite mer... svårt att förklara smärtan, men d har ej varit så förr...
    Tappen gör inte ont utan högt upp på vaddå? Jag vill bara förstå så jag kan ge ett svar :)

• Jess86

Såg ni första delen av vetenskapens värld förra veckan? Jag såg början bara men fick lära mig två saker som jag faktiskt inte visste! Att spermierna som vi hört talas om lurar kvar i väntan på ett ägg faktiskt SOMNAR och bara ligger där som döingar tills ägget kommer rullandes med sina hormoner, då vaknar dom! Och att c:a 70% av alla ägg som befruktas inte hinner komma till stadiet för att fästa i livmoderns ens för att det är något som går galet. Så våra ägg befruktas nog mycket mer ofta än vi får reda på! :)

• Jess86

Novixi: menar inget illa men tror att dom allra flesta vet om riskerna som är som "värst" innan förlossningen. Riskerna beror nämligen på utsättningsbesvär hos barnet, därför kan man minska eller sluta helt innan förlossningen.

• Jess86

Mamma Linder: Det var avsnitt ett av vetenskapens värld. Nästa avsnitt handlade om nåt annat. Kolla på svt play! :)

• Jess86

Om jag hade positivt ÄL-test den 1 februari vid lunch, kan man säga att jag hade ÄL den 2:a då och alltså idag är på ÄL+5?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester