• Helenmedh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Aint Your Fairytale skrev 2012-08-02 10:21:30 följande:
    Inga Clearblue digital idag heller från Posten, så då får jag testa när jag kommit hem igen.

Dock tog jag min sista stav imorse och där är ett jättesvagt teststreck... Jag tror att jag nu har 4st blanka tester och 5st med jättesvaga teststreck.

Jag tycker det har blivit lite väl många synliga teststreck på tester för att det ska vara spökstreck. Eller vad tror ni?!
    Beror på hur lång tid mellan du tagit testen? Jag menar: Har dufått svaga streck som inte ökat på några dagar så KAN det vara spök.Har dom däremot stegrat så är det ju på rätt väg ;) Håller tummarna för dig
  • Helenmedh
    Angeliic skrev 2012-08-02 20:00:08 följande:
    Haha - hittade ett gammalt test från Testlagret som jag inte använt - tänkte testa nu - för skojs skull i vecka 6 och jo - de KAN faktiskt få starka streck Flört

Hörrdu... Det där ser faktiskt ut som spök.. Testa igen om några dagar..:)

• Helenmedh
    Ankena skrev 2012-08-03 10:56:55 följande:
    Vad kostar det att gå på utredning privat?
    SOm ett läkarbesök. Jag går gratis för jag har frikort. Maken betalar 300 per gång
  • Helenmedh
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-08-03 11:04:48 följande:
    läkarbesök kostar ju 100 kr /gång så det  är lite dyrare då antar jag. Vi gick ju på landstinget och betalade bara 100 kr när det inte var provtagning för då var det 50 kr bara
    Va?! Här är det minsann 300 för läkare och 150 för dsk? 
  • Helenmedh
    Niicesara skrev 2012-08-03 12:29:42 följande:
    Någon här som ätit/äter järntabletter?
    Har tagit dom i 2 dagar nu och avföringen är svart. Hoppas ingen är äckelmagad. ;)
    Är det normalt? Kommer det vara så, så länge jag äter dom?
    Jag åt med sonen.. Det är helt normalt, du kan även bli väldigt hård i magen.. Men inget att oroa sig för
  • Helenmedh
    MammaTillEliasTuvaOchLeila skrev 2012-08-04 10:08:24 följande:
    Äl testet va positivt i går både kl 10 och 18 hade sex på kvällen.
    Nu kl 10 va äl fortfarande positivt..
    Vad är bäst då? Sex i kväll igen eller vänta tills i morgon kväll?
    Jag skulle ligga imorgon isåfall.. När testen börjar bli svagare har ägget släppt och lever då i upp till 12 timmar.. 
  • Helenmedh

Men nu tror jag väl..

Vad ledsen jag blir när jag går in här ibland. Detta är ju en stöttningstråd, hängt här sen nästan starten och hängt med Swea, Alexander, Slemtorsk, Gummsan, Skrutt och Angie (dom jag kommer ihåg mest sen starten) och det har för det mesta varit en väldigt bra stämning!

Nu vettekatten vad som händer.. Har det blivit någon tävling av alltihop? Den som försökt längst? Vuxna människor som praktiskt taget klankar ner på folk som är ledsen över att det inte tar sig? Oavsett om det är 3mån, 6 mån, 1 år, 2 år eller 10 år.. Det spelar väl ingen större roll? Alla är ute efter samma sak, att bli gravida och det tär, det tär så inihelvete när mensen kommer varje månad, gör lika ont för mig nu på månad nummer 14 som månad nummer 3! Längtan och sorgen finns alltid där.. Ge er nu! Sluta vara så elaka.. 

• Helenmedh

Brukar aldrig ge mig in i gräl i denna tråden, suckar bara och stänger ner. Men denna gången har det gått för långt.. Var tvungen att skriva som jag tyckte och kände. Men nu är det dags att stänga ner datorn och krypa ner innan jag skriver något jag kommer ångra.. 

Imorgon hoppas jag innerligt på att få se nya gravtest och nya plus. OAVSETT hur länge man har försökt!  

• Helenmedh

Angie: åhh hej! Det går inte framåt.. Några missfall och så men är väl nu på rätt väg iallafall. Påbörjade utredning i juni så hoppas att det ska hjälpa oss :)

Hur är det själv? Mår du bättre nu?

Telgebo: absolut. Men personliga påhopp är aldrig ok.

• Helenmedh

Angie: Åhh vad bra att du mår bättre :) Så kul att få berätta för släkten! Vilken känsla  

Och Knasten, du är också med på min "lista" på vilka jag kommer ihåg mest från början! Var bara tvungen att skriva det ;)  

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester