• Helenmedh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

slemtorsk i din bralla skrev 2012-08-09 14:33:33 följande:
    Jag ser något.....det är ju tidigt som tusan isf men håller tummarna att det inte är spök
    Ja de är ju just det som är "problemet".. Att det är alldeles för tidigt... Men men -.- Får väl vänta en vecka eller nåt :P Hur nu det ska kunna gå till!
  • Helenmedh

Slemmis: haha ja känner jag mig själv rätt så testar jag väl redan ikväll typ, men ska försöka hålla mig eftersom jag bara har fyra test kvar :P

Men det är ju knepigt ändå.. Sista mens den 23:e juli, älflytningarna kom den 1:a augusti.. Äl var beräknad til den 5:e augusti...? Har slutat med ältest då jag tyckte att dom stressade för mycket men förra månaden måste äl ha skett två-tre dagar tidigare än beräknat eftersom mensen också var tidig.. Så det är kanske inte helt omöjligt att äl flyttats denna gång också?

Ogud, man blir ju helt knäpp..

• Helenmedh
    Helenmedh skrev 2012-08-09 14:31:47 följande:
    Nu orkar jag inte läsa mer bråk.. Iallfall så måste testlagret spöka denna gång också. Fick gratis tester av dom som plåster på såren. Vet inte när jag hade äl.. Om man går efter flytningarna så är jag på äl+8, går man efter smärtan är jag på äl+5.. Detta fick jag idag, kunde inte låta bli Första är otrix och det andra är ljuset dämpat.. 

Någon mer som har något att säga om dessa?

Sista mens den 23:e juli, älflytningarna kom den 1:a augusti.. Äl var beräknad til den 5:e augusti...? Har slutat med ältest då jag tyckte att dom stressade för mycket men förra månaden måste äl ha skett två-tre dagar tidigare än beräknat eftersom mensen också var tidig.. Så det är kanske inte helt omöjligt att äl flyttats denna gång också? 

Ogud, man blir ju helt knäpp.. 
  • Helenmedh

Lattiehatter: ser på di senaste bild :)

Försök nummer 12, månad nummer 14. (eftersom jag var gravid två månader så "försökte" vi ju inte då)
    Antar att vi snart går in på månad nummer 15..

• Helenmedh

Hatar att läsa om ma och missfall :,( .. Jag hade också den där känslan att allt inte stod rätt till. Man liksom känner det på sig.. Vul i vecka sex efter en titthålsoperation visade ett tickande hjärta. Men liten var för liten. Den var stor som i vecka fem. Jag försökte säga til läkaren att jag var i vecka sex, nästan sju eftersom kag visste äl och sånt.. Så fick en ny tid veckan därpå. Hjärtat tickade men lillen var ändå för liten. Nytt vul i vecka nio på akuten visade pickande hjärta. Dagen efter visade död... Hua! Då var liten bara 6 mm.. Usch och fy, önskar inte ens min värst fiende det.. Den knodden tog sig på 6e försöket. Var överlycklig.. när jag fick reda på att den inte levde längre var det en sköterska som sa: jamen! Du är ju ung och kan försöka igen!

Fy vilken empatilös människa.. Nu, ett halvår senare sitter jag fortfarande och väntar och längtar..

Blev ganska ot men kände att när jag läst om Telgebo berättelse så blev jag lite sentimental..

Åter till ämnet.. Nyss drog det till som attan i , hur ska man förklara.., typ ljumsken fast högre upp, in mot blygdbenet. Höll i sig i ca 20 Sek och jag kunde knappt stå upp.. VAD va det?!

• Helenmedh

Telgebo: jag vet inte. Det sågs som mf när det levde fram till gravvecka nio.. Men det var ju lika stort som i vecka fem-sex hela vägen fram till vecka nio..

• Helenmedh

MIapia: Jag ser :)
    Meja Jp; På det understa ser jag!

Kunde ju liksom inte hålla mig från att testa idag eftersom det syntes igår.. Vettetusan om det blivit starkare? Tog testet efter en lugn arbetsdag, dvs ca 8 koppar kaffe :P 

Första är dagens och andra är gårdagens överst och dagens underst 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester