• Helenmedh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hörrni tjejjer.. Jag har ju hållt på med detta ett tag men aldrig reflekterat över när ägget lossnar. Är det närman har som mest ont eller efter smärtan? 
    Just nu har jag så ont i höger äggstock att jag inte kan stå upp..

Haha gud vad jag är dålig på att förklara..  

• Helenmedh
    alexander2011 skrev 2012-08-05 12:45:04 följande:

jag får oxå extremt ont när jag har äl om det brukar jag få EFTER positirvt äl test. jag kan även ha ont innan men MER ont efter äl, dvs när ägget släpps tro jag
    Okej..Ja jag körde med ältest dom först 10 månaderna, men nu dom senaste har jag slutat med dom eftersom jag tyckte jag lärde mig när min äl var. Har alltid fått positivt på dag 13 så antar att ägget släpps dag 14. Idag är jag på dag 13 men har ont som dag 14.. Haha vad rörigt det blir :P 
  • Helenmedh
    telgebo skrev 2012-08-05 12:48:16 följande:

Smärtan kan du ha flera dagar före, under eller efter. ÄL sker 12-16 dagar FÖRE nästkommande mens. Cykeln räknas från första dagen (med rött flöde) till dagen innan nästa mens börjar alltså inte samma dag som nästa mens börjar som många verkar tro.
    Jo det har jag förstått, men nu när jag slutat med ältest så blev jag förvirrad eftersom jag brukar ha ont på dag 14, är bara på dag 13 idag.. Men men.. Förra månaden tror jag äl skedde på dag 13 också eftersom mensen kom en dag innan beräknat..
  • Helenmedh
    alexander2011 skrev 2012-08-05 12:52:55 följande:
    du kanske har äl 1 dag tidigare. skulle inte vara så konstigt med det :)
    Jo jag tror det, hade det föra månaden också antar jag eftersom mensen kom en dag tidigare då.. Älflyt har jag haft i ca 6 dagar så känner mmig rätt fertil denna månad ;)
  • Helenmedh
    alexander2011 skrev 2012-08-05 13:15:05 följande:

6 dagar? kan man ha det? hihi, jag har drygt 3-4 dagar tror jag.
    Jag har ingen aning,jag brukar ha dagen före positivt ältest. Men denna gången har min kropp slagit bakut ordentligt tror jag. Är överdrivet kåt (haha), sugen på något exakt hela tiden, ont så jag inte kan stå rakt och alla dessa älflyt. Helt galet mycket också.
  • Helenmedh
    telgebo skrev 2012-08-05 13:03:21 följande:

Varje cykel är unik jag utgår aldrig ifrån att det var så förr att jag hade ÄL förra cykeln på dag 16 då har jag det alltid, för som sagt det kan skilja sig cykel till cykel. Vissa cykler så har jag ÄL på dag 19 och andra dag 11 och vissa ingen alls trots positiva ÄL test, därav började jag tempa för att ha superkoll på min egen fertilitet.

ÄL värk har jag väldigt sällan, inga andra kroppsliga symtom heller som jag hade förr då jag alltid fick ökad sexlust, trådiga flytningar och kände mig mer attraktiv  ha ha.
    Jo jag har förstått det men efter 14 månader med samma symtom samma dag och positivt ältest samma dag så känner jag mig rätt nöjd. Även blodprov tyder på att jag har äl på dag 14. Slutade med ältest eftersom det blev förmycket press som var "skadligt" för maken och hans sexlust.. :/ Men nu så när vi bara kör på instinkt, dvs jag vill hela tiden runt äl så går det mycket bättre att få till det ;) 
  • Helenmedh

Alexander: haha samma här. Maken tittar på mig och liksom: jaha, varför gör du dig så fin när du ska på jobbet? Haha.. Tänker inte heller på det.. :P

Telgebo: jag tvekar inte, jag undrade om det gjorde ont när ägget släpper eller om det är efter det släppt? För det vet jag inte. Vet bara att jag brukar ha ont en dag i månaden..

• Helenmedh
    Wictooria skrev 2012-08-05 20:28:41 följande:
    Höll mig i fyra-5 timmar och tog ett till!

Om detta är plus på äl+8, hur fan är de då möjligt?

Ser på första om jag vinklar skärmen bakåt men då ser det utsmetat ut. Andra ser jag ingenting på..  
  • Helenmedh
    Knasten83 skrev 2012-08-05 23:51:25 följande:
    Får jag fråga; är ni alltid motiverade och sugna på sex när det är på beställning?
    Jag har inga speciella problem med det eftersom jag blir överkåt när jag har äl, mannen däremot..Mjaaa.. Han är inte så sugen. Har pratat om det och han säger att det blir sån press, han känner att han MÅSTE leverera.. Och det hela blir inte lättare för honom när det aldrig tar sig.. 
    Mellan äl och mens och mens och äl är det ingen press, då är han hur på som helst. Men just det där att man måste.. Det tär ganska fint..  Därför försöker jag att inte tala om för honom när det är dags så att säga, men det är ju lättare sagt än gjort. Han har lärt sig min cykel ganska bra.. Men men, vi lyckas ju alltid, på något underligt vis, få till det under äl.. 
  • Helenmedh
    mammelie1891 skrev 2012-08-06 11:57:10 följande:
    Med barn 2 och 3 hade jag sex en gång på hela cykeln och det va när jag började få äl-sekret. När jag blev gravid i december hade vi sex 2 gånger, äl -4 och äl-1. När jag blev gravid i maj hade vi sex äl- och på äl-dagen. Denna gång hade vi sex äl-2, får se om det tagit sig.
    Nu blev jag nyfiken på vad barn 2 och 3 har för kön? Har hört att ju längre från äl så blirdet en flicka och på äl en pojke..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester