• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Emilotta

Chan2: ska du inte ta ett test snart? man blir ju så nyfiken=)

EbbaGrön: jag tror jag sprutade ca 10 dagar, men jag fick istället sänka dosen, höll på att bli överstimmulerad. fick ut 24 ägg så det var mycket tyckte jag.

• Chan2
    Emilotta: Näe det är ingen ide att testa för då kommer mensen typ samma eller dagen efter ... får nog vänta ett tag till ...  MEN jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var nyfiken själv oxå Flört
  • vårt 2012
    EEJ:
    Guud så surt!
    Å du fick mig under taket...
    Som det ser ut idag så ska jag in på vul den 23 inför FET, men får itne tag i kliniken...
    hmmm..
    Tänk om man inte får tid där.. undra om dom kan kolla på kvinnokliniken isf?
    jag ska ju bara kollas att jag verkligen tänker få en ägglossning...

• Chan2
    Chan2 skrev 2012-08-13 11:05:50 följande:
    Emilotta: Näe det är ingen ide att testa för då kommer mensen typ samma eller dagen efter ... får nog vänta ett tag till ...  MEN jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var nyfiken själv oxå Flört
    Ja som jag misstänkte så är mensen bara sen/seg, den är på G nu så jag får börja med sprutorna i veckan...
  • Kvinna32

Har ringt kliniken sen i torsdags för att få en rådgivningstid och det är bara telefonsvararen som säger att just nu finns inga lediga tider försök igen lite senare. Hur länge ska det vara så? Man blir lite smått irriterad att det inte ens går att komma fram.... Nu är det inte direkt panik för mig mig att komma fram idag men för andra måste det juh vara det....

Är det någon annan som varit med samma sak?

Irriterande!!

• Chan2
    Kvinna32: Mig ringde dom i fredags vid 16.30 2ggr då jag ej svarade den första gången bara för att kolla att jag ej försökt komma i kontakt med dom och inte kommit fram. Superbra service kan man säga Glad Antar dock att det är för att jag är inplanerad för äggplock vecka 34 så de förväntade sig nog att jag skulle ha försökt ringa för att meddela att jag börjat med sprutorna....

Men jag förstår att det är frustrerande att inte komma fram öht på så lång tid.
  • vårt 2012

Åhh, nöjd å lugnare nu! Mailade igår och fick svar imorse:)

Oj, vad jag hoppas att eskimåerna ska överleva klimat förändringarna som förhoppningsvis kommer om ca två veckor! 

• Emilotta

vårt 2012: vad skönt att du frått svar och hoppas verkligen att de klarar tiningen!

Chan2: synd att mensen kom men samtidigt skönt att den inte segade ännumer så du kan komma igång snart!

• Norris

ÅÅh imorgon är det dags för vårt första besök.
    Så himla spännande, läskigt och skönt på samma gång! =)

• Mustikka

Åh vad kul att allt sätter igång igen!Glad Nu håller jag tummar och tår att fler plus ska dyka upp i tråden snart!!
    Glöm inte att uppdatera listan när ni sprutar, sprayar mm, så man kan hänga medFlört

Lycka till imorgon Norris! 

Vårt 2012
    : Hoppas de klarar upptiningen, det tror jag de gör! 

Chan2: Skönt att mensen är på G så du inte behöver vänta och kan sätta igång med sprutorna!

Emilotta: Visst är det på onsdag du har UL? Eller minns jag fel? Spännande!Solig Om du vill så kan du gå och kolla i mitt galleri, där har jag UL bilder på vårt pyreHjärta