• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • EEJ

Åh vad jag blir besiken! Jag har nästa mens den 23 aug och hade tänkt att få börja med sprutor då.... MEN då finns det inga läkartider (för rådgivande tel samtal) förrän i början av sep. Grr

Ibland kan det känns väldigt orättvist. Förmodligen så finns det ju dom som har läkartid innan mig men som ska ha men efter. ÅH!

Jag blev så besviken på mig själv när jag inte fick någon uppringdningstid igår då de öppnade.... Men det stod på hemsidan att de öppnade 09:00 på torsdagar, men tji fick jag...

BLÄ!        

• Emilotta

EEJ: skit också att det blir uppskjutet, det är jättejobbigt när man ställt in sig på visst datum och så blir det framflyttat, varför kan det aldrig flyttas åt andra hållet!! jag tror att de öppnar slussen 7.30 varje dag så försök redan då. många kramar

Mustikka: åh vad häftigt att få se bebisen=) jag blir mer och mer nervös och känner att magen är svår att dölja på jobbet men jag vill inte säga nått förrän jag varit på UL.

• Chan2

Hur skulle ni göra...?!

Jag ska börja med sprutor denna månad då jag får min mens och enligt vår uträkning så ska jag få den imorgon MEN jag känner inget av det.... jag brukar få ömma bröst och så brukar jag få en liten mjukstart med smååå blödningar ngn dag innan.

Skulle ni hämta ut sprutorna idag eller chansa att jag kan hämta ut dom på måndag och börja då?

• pinglan2012
    Chan2: jag skulle hämta ut sprutorna idag. Ganska surt om du chansar och därmed väntar till på måndag, och så kommer mensen så du måste ha dem?
  • Mustikka

Ebbagrön: Jag sprutade i 13 dagar, men tror det är längre än vanligt. Fick höja dosen två gånger för det tog inte på mig. Började på 225 enheter sen 350 och sist 450! Trodde aldrig det skulle gå, men det gjorde det:)

Emilotta: Det är så skönt när man kan berätta för de på jobbet!:) Jag har gjort det nu, så nu förstår de varför jag är så rund och trött haha:)

• EEJ

Jag sprutade i ganska prick 2 veckor, fick höja dosen en gång från 125 till 150. Men då fick jag ut 38 äggblåsor och 18 befruktade ägg så den höjningen var rätt onödig!

• Chan2

Sååå typiskt min kropp... ingen mens ännu så långt ögat kan nå så det är bara att snällt vänta och se när den behagar att dyka upp. Därmed så gjorde jag rätt beslut att inte hämta ut sprutorna i fredags iaf, men det känns så skönt att ha detta forum så man kan få lite råd/hjälp Glad

• germany

Jag hör inte till den här tråden längre då mina IVF ej längre kommer att göras i Umeå. Men jag tittar in i bland och jag hoppas att alla ni som fortfarande kämpar kommer att lyckas snart, trägen vinner!

Chan - Varför hämtar du inte ut dina mediciner? Hoppas att du ändå har sett till att apoteket har beställt hem, det brukar ofta vara beställningsvara på alla dessa preparat som vi behöver. Bara så du vet och inte tror att allt finns på lager....Vore så synd om du väntar in i det sista och så pajar hela behandlingen just för att ingen medicin finns för dig att hämta.
    Vore jag du så skulle jag bums gå till apoteket och hämta ut grejerna, för du ska ju ändå ha dom, förr eller senare.

Lycka till alla!
    Kram / Germany

• Chan2
    germany: Allt jag behöver ligger på Apoteket i mitt namn, jag hämtar bara inte ut dom ihopp om att ha lyckats på egen hand (såå långsökt men ändå) Så när jag väl behöver dom så är det bara springa dit och hämta dom BUMS Skrattande