• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • fiffa
    EbbaGrön skrev 2012-08-08 21:16:55 följande:
    Kollar checklistan för IVF-behandlingen nu och har helt totalt glömt bort att ta Folacintabletterna som jag skulle ha börjat med samtidigt som nässprayen... fan fan fan... 

Lugn bara lugn. Jag  har gjort den korta medtoden av ivf och jag började också väldigt sent med tabletterna eftersom  vi hade vår info träff väldigt bra i tid i min cykel. Och det har bara gått bra. Är gravid nu i v16.
  • drömmer om ett barn
    Emilotta: Jo, vi får hoppas det går bättre denna gång. Ska verkligen försöka att inte ha för stora förhoppningar ifall det går åt pipsvängen, men hoppas gör man ju alltid. Vad roligt att du har fått komma på ditt första BM-besök! Glad Vad gör man då? Bara en vecka kvar till ultraljud, spännande! Skrattande

Norris: Vad tungt när mensen blir så många dagar försenad.. själv blir jag värre ivrig bara den är några dagar sen och börjar fundera att tänk om det äntligen har lyckats. Förstår att det måste varit jättejobbigt när mensen kom.

För mig tog det exakt 5 veckor mellan spraystart och återföring av embryo som odlats i två dagar. Det vanligaste är att det tar mellan 4-6 veckor när man kör långa metoden (den korta går snabbare). Du behöver inte vara nervös, det kommer att gå jättebra. Var inte orolig! Glad

pinglan
    : Vad härligt att eran FET börjar närma sig, eskimåerna väntar på att få tinas upp! Solig Dessvärre vet jag inte hur det går till i stimulerad cykel. Hoppas det finns någon annan som vet.

EbbaGrön: Jag tycker också att du ska ta blodprovet imorgon. Du kanske är nedreglerad trots att blödningen inte har kommit igång ordentligt. Och så får du prata med kliniken på eftermiddagen och få svar på dina funderingar. Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • fiffa

Hej igen var ett tag sedan jag var inne, hinner inte med allt riktigt. Men va roligt att det är så många aktiva i tråden.
    Och nu är de snart dags för behandling för många, bara att önska alla mycket lycka till.

Såg en komenter tidigare i tråden ang att man fått remiss via kvinnokliniken, där jag bor är de lika, vårdcentralerna har inte möjlighet att göra varken utredning eller skicka remiss så det går fortare att gå genom kvinnokliniken. Och då faller ju vårdgarantin in och då har du rätt att få hjälp med utredning inom 3 mån.
    Fungerade väldigt smidigt i vårt fall, fick träffa en helt otroligt fin läkare.

• Mustikka

Emilotta: vi var på privat UL igår:D Helt obeskrivligt underbart att se det lilla livet:)

• Mustikka

Oj nu försvann nästan hela inlägget, suck. Händer alltid när man skrivet långt:(

• Emilotta

Mustikka: åh vad underbart, antar att allt såg bra ut=)
    kan det vara så att du skriver från mobilen? läste i en annan tråd att om man tex skrivet tecknet & så försvinner all text efter det..

Drömmer om ett barn: första besöker för oss var mest att prata och fylla i en massa uppgifter om hälsan levnadsvanor och liknande. sen tog BM några prover. blodvärde för att se om man behöver järn, sen blodtryck, kissa på en sticka för att se om det fanns äggvita eller bakterier i urinet. sen skickar de blod på test för tex HIV röda hund och några fler sjukdommar. jag hade tur och fick en jättefin BM som verkade ha sunt förnuftoch var riktigt trevlig så det känns skönt. jo, sen bokade vi även in RUL, fick tid 25 sept. ska även samma dag träffa läkare på spec.mödravården på grund av att jag har MS. vet itne vad som sak hända på det besöket men jag är glad att få så mycket undersökningar som möjligt=)

fiffa: stort grattis till graviditeten!

• EbbaGrön

Fiffa: Grattis till graviditeten, gud vad roligt !! 

Var & lämnade blodprov idag, är nu nedreglerad. Så det blir att börja med sprutan imorgon =) Nu önskar jag bara att allt går vägen ! 

• Mustikka

Emilotta: Allt såg jättebra ut!:) Va underbart att se konturerna av en bebis denna gång, och inte en larv som sist;)
    Jo jag skriver från mobilen, sitter på jobbet och har ganska dålig mottagning också.

Snart är det din tur för UL, hur känns det?

• EEJ

Ska bli uppringd idag 8:10, då var vi igång igen efter sommaruppehållet! Kommer att göra ett nytt äggplock trots att jag har kvar 4 blastocyster i frysen.... Det är ju de som är dyrt och jag har ju betalt för ett trepack, frysisarna kan man ju spara till senare om
    Man kommer på att man vill göra ytterligare försök.

Nu har jag ju misslyckats med 2 toppblastisar, tror ni att man kan öka oddsen med att få sätta in TVÅ korttidsodlade embryon istället?