• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Emilotta

Åh Mustikka vilket fint litet pyre!!! ja det är imorgon, uppdaterar så fort jag kan sen. Vill också se att det finns nått där!=)

Spännande Norris! Kanske vi är i väntrummet samtidigt=)

• LindaM

Länge sedan igen.... Iaf ska vi till Umeå på torsdag för att få tillbaka ett ägg från frysen, spännande spännande, men lite nervöst, tänk om dom inte överlever tiningen? Någon som vet lite statistik på det? Om det är många som inte klarar sig? Vi har ju 10 st i frysen så man hoppas ju att något klarar sig.
    Så roligt att många är igång igen, nu måste vi få en massa plus i tråden!

• Mirage

Hej ladies!

Jag vill jätte gärna hänga med i denna spännande Umeå-tråd Glad!
    Var på info-möte igår, så nu är det bara att invänta rätt dag i cykeln (30:e augusti) för att få börja spraya. Efter mötet kände jag mig så laddad över att få dra igång, men den som väntar på nåt gott :)...

Hur många dagar har det tagit för er andra från spraystart till insättning? Vill även gratulera er som har blivit gravida, så kul! Det skänker lite hopp :).

Lägger in mig på listan.

Väntrummet 
    Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf) 
    * vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren) 
    * Freja150 (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8) 
    drömmer om ett barn, 3:e IVF
    * Smilla03  (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug)
    * Norris (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 15/8)
    mammaidamaria (första IVF som startar i Aug)
    * Chan2 (1:a IVF som startar i Augusti)
    * Mirage (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8)

Sprayar 

Sprutar

Väntar på ÄP/ET 

Ruvar

Gravida  
    * A79
    * Mustikka 
    * Emilotta (första ivf)

• Freja150

Var på kliniken i går för första gången och fick börja spraya bums *lycka*, var nämligen på dag 1 igår så det blev full fart på en gång!Skrattande

Uppdaterar listan i kommande inlägg!   

• Freja150
    Väntrummet
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    * vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren) 
    * drömmer om ett barn, 3:e IVF
    * Smilla03  (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug)
    * Norris (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 15/8)
    * mammaidamaria (första IVF som startar i Aug)
    * Chan2 (1:a IVF som startar i Augusti)
    * Mirage (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8)

Sprayar
    * Freja150 (Första IVF) 

Sprutar

Väntar på ÄP/ET

Ruvar

Gravida 
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
  • Freja150
    Freja150 skrev 2012-08-14 21:15:03 följande:
    Var på kliniken i går för första gången och fick börja spraya bums *lycka*, var nämligen på dag 1 igår så det blev full fart på en gång!Skrattande

Uppdaterar listan i kommande inlägg!   

På dag 21 skulle det stå!

• Chan2

Jag kom på en fråga som säkert har talats om i några av de 130 sidorna som varit men jag orkar inte kolla igenom dom för att få ett svar Skäms

Vad är det egentligen som ingår vid ett Landstingsbekostat IVF? Ett plock och en insättning eller?

Tacksam för ert svar Glad

• Emilotta

idag fick jag se bebisen!! den sprattlade med benen och var ca 7 cm från huvud till rumpa, datorn ver helt överens med mig hur långt gången jag var. 13 v + 2 dag. nu känns det mycket lugnare och jag har berättat för chefen=)

LindaM: vad spännande med FET, håller alla tummar att det går bra!

Välkommen hit Mirage! Jag fick spraya extra länge för nedregleringen tog inte först. Började spraya 3 april och satte in 2 juni. men det brukar gå fortare. plus på gravtestet 15 juni=)

Freja150 vilken tur att du fick börja på en gång!

• Chan2
    Chan2 skrev 2012-08-15 10:33:56 följande:
    Jag kom på en fråga som säkert har talats om i några av de 130 sidorna som varit men jag orkar inte kolla igenom dom för att få ett svar Skäms

Vad är det egentligen som ingår vid ett Landstingsbekostat IVF? Ett plock och en insättning eller?

Tacksam för ert svar Glad
    OJ kom på en fråga till...

Nu då jag ska gå på apoteket och ta ut sprutorna mm hur gör man med betalning då? Hur mkt betalar man där och då? Är det 2200kr iom högkostnadsskyddet?
  • Emilotta

Chan2: Det ingår en hel IVF med plock och insättning men sedan om det misslyckas och ni har fått några till frysen så ingår det ett frysförsök också.

Jo har du inte nyttjat högkostnadskortet tidigare på apoteket så får man betala 2200 på en gång men jag tror att man kan få det på avbetalning. jag hade redan kommit upp i en del innan så smällen blev intså stor. men det är verkligen mycket pengar på en gång.