• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Mustikka
    Emilotta: Åh va underbart!!Glad{#emotions_dlg.flower} Visst va det helt magiskt, man kan inte sluta titta! För mig stämde också tiden på datorn exakt med dagen jag var på.
    Skönt att du nu kunde berätta för chefenGlad Nu är RUL nästa mål, längtar!Solig

Chan: Vi kom upp i högkostnadsskyddet när jag fick hämta mer sprutor. Första gången tror jag vi betalade ca 1600. Har räknat att hela kostnaden gick på ungefär 3500 med alla mediciner och besök på kliniken. 
    I det landstingsfinansierade ingår ett ET och ett FET (om man får några till frysen vill säga) 
  • Chan2
    Mustikka: Tack för ditt svar! {#emotions_dlg.flower} Det dyker upp många frågor när de nu blir verklig verkglighet eller vad man ska säga...

Vi var ju på vårt första besök i Umeå i Maj så det har som ej känts så verkligt på hela sommaren men nu är de ju dags, sanningen är hård dvs vi lyckades inte på egen hand på hela sommaren heller.
    Att folk lyckas så fort de vet att de ska få hjälp så som genom IVF lämpade sig inte för oss Rynkar på näsan

Men nu får man hoppas och hoppas att man lyckas på de försök man får av Landstinget.
  • Emilotta

Mustikka: ja det var helt magiskt=)

nu måste jag bara dubbelkolla, ingår det FET även fast man lyckats med första färskförsöket??

• Mustikka
    Emilotta skrev 2012-08-15 11:44:27 följande:
    Mustikka: ja det var helt magiskt=)

nu måste jag bara dubbelkolla, ingår det FET även fast man lyckats med första färskförsöket??
    Som jag förstått det så ingår ett FET även då man lyckats på första, men nu när du frågar blir jag lite osäker.
  • Mustikka
    Chan2 skrev 2012-08-15 11:38:03 följande:
    Mustikka: Tack för ditt svar! {#emotions_dlg.flower} Det dyker upp många frågor när de nu blir verklig verkglighet eller vad man ska säga...

Vi var ju på vårt första besök i Umeå i Maj så det har som ej känts så verkligt på hela sommaren men nu är de ju dags, sanningen är hård dvs vi lyckades inte på egen hand på hela sommaren heller.
    Att folk lyckas så fort de vet att de ska få hjälp så som genom IVF lämpade sig inte för oss Rynkar på näsan

Men nu får man hoppas och hoppas att man lyckas på de försök man får av Landstinget.
    Ja man har tusen frågor i huvet hela tiden, därför är denna tråd toppen!Solig
    Man har ju hört om de som lyckas när de fått reda på att de ska få hjälp, men tror inte det är så vanligt.
    Men att lyckas på första försöket det är både jag och Emilotta bevis på att det gårGlad
  • Chan2

Har ringt Umeå idag men precis som ngn skrev förut så går dom ej att få tag på... jag mailad eodm oxå och så får jag väl ringa odm igen och igen och igen ... för de måste ju få veta att jag kört igång liksom eller att jag kör igång imorgon.

ÅÅåå, jag hoppas så innerligt att vi ska hamna i samma sits som er Mustikka och Emilotta... grattis till er båda!

• Chan2
    Emilotta: Dom ringde upp mig just efter att jag plockat ut allt från apoteket för en nätt summa på 2200kr Glad
    Så nu j-lar kör vi, from imorgon börjar vi med spruta ett...huuuu

Det är så mkt som kommer hända och så mycket som måste hända på rätt sätt så jag är helt skakis efter den lilla info hon gav mig.
  • Chan2
    Väntrummet
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    * vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren) 
    * drömmer om ett barn, 3:e IVF
    * Smilla03  (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug)
    * Norris (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 15/8)
    * mammaidamaria (första IVF som startar i Aug)

* Mirage (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8)

Sprayar
    * Freja150 (Första IVF) 

Sprutar
    * Chan2 (from 16/8, 1:a IVF)

Väntar på ÄP/ET

Ruvar

Gravida 
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
  • A79

Oj här händer mycket!!Solig

Vad roligt Emilotta att du fått se bebben!!
    Blir lite mer verkligt dåFlört 

Själv sitter jag bara & njuter av alla sparkar & kullerbyttor i magen Både sambo & son tycker det är kul att få känna på sparkarna!

Nu är det många som startar IVF!! spännande!! ska hålla mina tummar & tår för er!!{#emotions_dlg.flower}