• Petto 83

IVF Umeå

Ja, det är ju planering som gäller då man är i IVF-snurran. Med sonen lyckades vi på andra försöket med ET. Är nu gravid igen i v.14 och denna gång på första försöket med ET, dock ett misslyckat FET och ett avbrytet försök pga ÖS. Det roliga är också att om denna bebis kommer som tänkt kommer det skilja 1 år och 11 månader :) så man kanske har en viss tid som det funkar lite bättre haha

Vet av en familj med 3 IVF-barn och alla är födda i december och det har inte varit planerat så :)

Mustikka skrev 2013-05-07 16:48:22 följande:
    Ni som har barn sen tidigare.

Var det stor skillnad på försöken med första barnet och det andra? Alltså fick ni göra ungefär lika många försök båda gångerna?

Har redan börjat fundera på syskonförsök. Inte att vi ska göra det nu:P men det krävs ju planering lång tid innan. Funderar på våren eller hösten nästa år:)

• Petto 83

Nektar: ett plus är ju alltid ett plus även om det är svagt. Det sägs ju att morgon urin är bäst att testa med sen tycker jag att det digitala är bra för då blir det tydligt svar. Mitt test var väldigt väldigt svagt med med digitalt visade det gravid 1-2 ve. Säger nog också grattis till er

• Petto 83

Lite tråkigt att dom så gärna långtidsodlar då det verkar vara så få som klarar sig till blasto. Vårt första ÄP blev 21 befruktade och vi fick tillbaka ett 2-dagars sen var det ingen som klarade sig till blasto, snacka om att tårarna spruta när vi fick veta det och sedan få ett - på TD. ÄP 2 blev 12 befruktade och då fick vi 3 2-dagars till frysen och en tillbaka som blev vår son. Och nu är jag gravid på en 3-dagars så för vår del verkar det ju funka trotts att det inte är blasto.

Håller tummar och tår för er Äralltupptaget att ni får ett fint + på måndag.

• Petto 83

Å stort grattis till er. Vilken underbar nyhet du har att berätta till din karl :)

äralltupptaget skrev 2013-05-13 06:38:55 följande:
    Inatt har jag sovit som en kratta, vaknat hela tiden och drömt om grav. tester ( har ju testdag idag )

*nojjig jag?! :) *

Iaf så tog jag testet nu på morgonen och det visade GRAVID!!! :):)

Hann inte ens sätta på " korken" på själva testet innan det blev ett kryss!

Tog ett extratest från "testlagret" och samma där, två härligt röda streck!

Vilken underbar måndag ! Nu väntar jag bara på att karln ska ringa från Afghanistan så han får veta!!

• Petto 83

Det kan jag :) Får rätt tidigt en "trött" ländrygg och det håller i sig och blir bättre å sämre under resten av tiden.

Nektar skrev 2013-05-13 06:45:33 följande:
    Åh, vad kul! Grattis, jag kände det på mig!

Snöpliga: stämmer, har haft tre olika men sist solensten.

Någon sim kan lugna mig gällande öm ländrygg?

• Petto 83

Men fy. Hoppas hoppas det ser bättre ut vid nästa vul. Håller tummarna för er och skickar styrkekramar

Kvinna32 skrev 2013-05-14 07:52:44 följande:
    Fanns inga hjärtslag på vul igår och Pyret var för litet, troligen ma återbesök imorgon men läkaren gav ingen förhoppning om att det ska se annorlunda ut då!!

• Petto 83

Så härligt med ett starkare + Jag var lika dan själv :) Nu får vi hoppas att flygningarna ger med sig så du slipper oroa dig. Bor också i Umeå så det har gått hyfsat bra att "smita" från jobbet och denna sväng gick ännu lättare då jag är f.ledig :) Blir spännande sen när ni får se lilla pyret på skärmen.

Nektar skrev 2013-05-15 21:36:43 följande:
    Supertydligt plus ikväll :D Så oerhört skönt med tanke på den oroliga själ man är samt de flytningar som hela tiden oroar..! Tänk om man kunnat hoppa fram lite lagomt i tiden ;)

Hela85: Grattis till ruvarstatus! Skönt att du bara fick den 2 veckor fram! Hur såg embryot ut?

Emki: Förstår hur du känner, hoppas mensen kommer lagomt sent! Det är definitivt drygt med alla undanflykter man behöver ha beredda. Jag har en mängd som jag tur nog sluppit använda särskilt många av, delvis tack vare av att jag faktiskt bor i Umeå. Lycka till iaf :)    

• Petto 83

Håller tummarna allt jag kan!!!

Nektar skrev 2013-05-21 13:44:58 följande:
    Jack detta är ingen dans på rosor...har ju haft blodblandade flygningar ändå sen v 4 olika omfång. Imorse på jobbet kom dock bara färskt blod i ca 1 timme och var nästan säker på att det var kört. Snälla håll era timmar för att det är sköra slemhinnor som spökar!!

• Petto 83

Fy va jobbigt med dessa blödningar du får dras med... Men ge inte upp hoppet, vill minnas att Jennyz hade en del blödningar och hon är en bra bit in i graviditeten nu. Håller tummarna för er och skickar styrkekramar

Nektar skrev 2013-05-24 06:58:39 följande:
    Vaknade till med en nattbinda som var totalt överfylld. Nu är det garanterat kört. Tror aldrig jag gråtit så förtvivlat förut. Tog en Citadon och hoppas den tar ned mig nog på jorden för att få avboka min jobbintervju nu på morgonen samt få tag i KK och ivf-kliniken för bättre svar.

• Petto 83

Men fy vad tråkigt!!! Trodde verkligen det var er tur nu. Skickar massor med styrkekramar till er

Nektar skrev 2013-05-31 11:26:40 följande:
    Har varit på koll nu och det var som befarat ett mf. Jätteledsamt att se fostret (dött v 6+0 ca) och veta att jag ännu har kvar att blöda ut det. Extra drygt med tanke på att jag redan blött i olika mängd i 3 veckor...ser fram emot att bli hormonfri

Svar på tråden IVF Umeå