• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Helvetiaaa

Emilotta : så bra:) Jo det blir spännande, mörbultad idag ev gravid i morgon:))

• ingae

Har varit borta från forumet ett tag. Det gick bra i Umeå, jag fick resa och boende trots allt. När man sökte boende på webben fanns det bara plats i sovsal för män på vandrarhem, men min man lyckades få in mig på patienthotellet

Det blev 25 ägg, 20 mogna, alla injecerades och 17 delade sig. Bland dem fanns det många fina, så det fanns fler att välja mellan. De återförde ett och odlar vidare på resten. 

Nu är det den eviga väntans tider - blä! Försöker begrava mig i jobb och aktiviteter i massor med barnen. Vågar naturligtvis inte hoppas för mycket, men hittills har vi 100% på färska försök (varav en missed abortion i vecka 6).

Lycka till alla ni andra som ruvar, sprutar, sprayar och kämpar!

• Emilotta

vilken bra utdelning ingae! och med ditt tidigare resultat låter det som att du har en jättebra chansSkrattande ja nu är det denna väldigt sega väntan, jag som tyckt att tiden gått så fort på sistone, men inte nu!

• Mustikka

Sofiali: Grattis till blasto i frysen!!Glad Åh jag pratade också med de på kliniken igår och glömde fråga om mina två embryon som de skulle odla vidare på. Väntar otåligt varje dag på att få veta. Vill ju så gärna ha till frysen!

Turtle: Jag har bara ett clearblue som jag fick från kliniken. Tänkte spara den till TD. Beställde fler så jag kan tjuvtestaSkrattande
    Jo det där med rosé känner jag igen. Skulle varit lättare om det var mitt i vintern, men nu vill ju alla ut till uteserveringarna och dricka vinGlad
    Slutade med kaffet helt när jag sprutade, har haft problem med det också på jobbet. Alla undrar varför jag som ÄLSKAR kaffe inte dricker det nu.

Tinzu: Jag behöver inte, eller får inte, heller städa kattlådan för min manGlad Jag får inte ens vara i samma rum när han gör det. Vill vara där för att se att han gör rätt, lite kontrollfreak hihiTungan ute

ingae: Stort grattis till alla ägg!!{#emotions_dlg.flower} Ni får säker massor med fina till frysen! Skriv in dig i den långa ruvarlistan vi harGlad

• Sofiali77

...och då var hoppet ute här. Fast det kände jag på mig. Mens idag...blä! Måste dock vänta en vecka till innan jag kan meddela kliniken. Då får man vänta hela sommaren då på nya försök, nya möjligheter.

• Emilotta

neeej!! vad ledsen jag blir för er, men vilken tur att ni fick blasto till frysen, tänk att den ligger bara där och väntar på att fästa hos dig efter sommaren. många kramar

• drömmer om ett barn

Wow, vad många ruvare det är i tråden nu.. håller tummarna för er allihopa och hoppas på plus! {#emotions_dlg.flower}

Helvetiaaa: Grattis till dina ägg! Solig Var äggplocket mycket smärtsamt för dig?

ingae: Det gick ju jättebra för dina ägg, stort grattis! Solig Du har väldigt bra förutsättningar så hoppas att det blir en graviditet även denna gång.

Skönt att du fick bo på patienthotellet istället för sovsalen ämnat för män! Flört Blev det flyg, tåg eller buss?

Sofiali77
    : Så tråkigt att höra att det inte gick vägen denna gång för er.. Rynkar på näsan Det är väldigt jobbigt när mensen kommer även om man känner på sig att den ska komma. Kram

• A79

Hej alla !

Var ett tag sedan jag skrev!
    Här händer det mycket & jag läser varje dagGlad 
    Bara det att jag själv har inte så mycket att tillägga,
    förutom att jag känner mig lite ensammen på listan bland GRAVIDA !!
    Hoppas att ni ruvare gör mig sällskap där snart!!Solig 
    Idag går jag in i vecka 12{#emotions_dlg.flower} 

• Emilotta

A79: det är snart så du får lägga upp en magbild så vi får lite inspiration=)
    vet du om du kommer få göra nått mer UL innan det som brukar vara i v 18-19? jag känner att om detta går vägen skulle jag just vilja göra nått mer innan, kommer ju vara så nyfiken=)

• Mustikka

Sofiali: Nej!Rynkar på näsan Vilken ruvadag är du på? Är du säker på att det är mens? Styrkekramar{#emotions_dlg.flower}

Drömmer om ett barn: Hur går det för dig? Blir det FET snart?

A79: Härligt att du går in i vecka 12!{#emotions_dlg.flower} Tänk va tiden gått fort! Ja så många ruvare som vi är så borde ju någon göra dig sällskap under gravid snartGlad

Svar på tråden IVF Umeå