• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Sofiali77
    Mustikka skrev 2012-06-05 15:58:00 följande:
    Sofiali: Nej!Rynkar på näsan Vilken ruvadag är du på? Är du säker på att det är mens? Styrkekramar{#emotions_dlg.flower}
    Ruvardag 12. Japp, det är mens.
  • Tinzu
    Mustikka skrev 2012-06-05 21:32:19 följande:
    Tinzu: Vissa tar ju tidiga test för att se om otrivellen gått ur kroppen, du kan ju skylla på detFlört

kan skylla på att det svaga svaga strecket jag såg var rester av ovitrellen
  • inväntande

Ruvar dag 13 (om insättning räknas som dag noll..) molvärk typ mensaktigt men ja jag kan då inte annat änn se att det är plus. Men jag förstår det inte. Och törs knappt gå på toa väntar bara på att det ska gå åt pipsvängen.
  • Tinzu
    inväntande skrev 2012-06-05 23:23:11 följande:

Ruvar dag 13 (om insättning räknas som dag noll..) molvärk typ mensaktigt men ja jag kan då inte annat änn se att det är plus. Men jag förstår det inte. Och törs knappt gå på toa väntar bara på att det ska gå åt pipsvängen.

herregud grattis!!!! wie!
  • turtle01

Hej på er! Jag är på rd 7 idag om jag räknat rätt, lite förvirrad kring dessa olika testdatum. Kliniken sa att jag skulle testa 20/6, men nu läser jag ju om flera som typ får mens kring rd 10-12. Det är ju betydligt tidigare än klinikens testdatum. Nån som kan förklara ?

Måste erkänna att jag släppt alla tankar på bim-datum för min egen del iom ivf-behandlingen. Har haft så mycket annat att hålla koll på (spray/sprut-tider, doseringar, uttag, insättning etc). 

Det jag iaf kännt av är litegrann illamående nu ikväll, en å annan stickning i äggstockar/ljumskar, väldigt frusen. Och ömmande bröst. 

• germany

Tack för kramarna och jag önskar innerligt att ni andra som ruvar slipper gå igenom ett misslyckande....det svider.....men.....jag vet att jag snart är tillbaka på "spåret" igen! Skam den som ger sig! Solig

Turtle -  Jag har BIM i morgon och OM mensen inte hade kommti i går redan så var min tanke att ev tjuvtesta då och ruvardag 12 är det många som testar på och som får rättvisande resultat (men det finns förstås som med allt annat undantag med detta också).
    Så varför kliniker tar till TD med rätt så många dagar är helt enkelt för att resultatet inte ska bli missvisande.
    Klinikerna vill hellst att man testar på TD även om man fått mens några dagar tidigare.

Vid samtliga av mina ruvarperioder så har alla symptom puts väck försvunnit kring ruvardag 6-7. Varför man ofta har symptom fram tills dess är pga ägglossningssprutan. Jag tror inte att man ska leta symptom (fast det är ju så svårt att låta bli) för det leder bara till frustration och gör ruvardagarna till de pestigaste dagarna som finns!

Hejar på er nu! Vill se massa plus nu, förstår ni det? Cool

• inväntande

Germany visst är det så att dom tar till lite med dagarna även för att alla medeciner ska ha gått ur kroppen vid färsk försök med hormoner och medeciner?

• Mustikka

Inväntande: wow! Grattis!!!!:)

Ruvardag 11 för mig:) Bim imorgon, om jag räknar som vanligt. Alltså att jag alltid brukar få mens två veckor efter ÄL. Och nu är ju ÄL

Svar på tråden IVF Umeå