• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Gaaahhh! Storebror väckte upp bebisen ordentligt vid läggdax för honom. Nu somnar hon inte om. Han känner sig så åsidosatt fast han gillar henne.

mamnan är skittrött. Kommer vara däckad imorgon.

Dåligt samvere för stora som behövde mer tid idag.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Rasmus blev 5 månader igår. Kom då på en ny teknik att ta sig framåt, masken. Drar upp benen långt upp under sig och trycker sig framåt med ett vrål. Han har blivit som förbytt sedan ett par veckor sedan. Tror det börjande med att han riktigt fick in snitsen med att rulla både till mage och rygg. Han är inte stilla en enda sekund när han är vaken. Rastlös, otålig, kämpar som en tok för att ta sig någonstans. Han har alltid haft god aptit och ätit ofta, men nu har han inte tid. Igår ammade han ganska bra på förmiddagen, men sedan var det omöjligt att få honom att äta mellan 12-18. Bara vänder bort huvudet från bröstet och ålar iväg. Tar igen förlorad mat på nätterna, har hängt vid mitt bröst heeeela natten. Tycker ändå han har tunnat ur lite det senaste, men det kanske inte är så konstigt med det tempot han håller. Inte så orolig då han ju är pigg och glad. Sover gott flera gånger per dag och även hela nätterna under förutsättning att det är vid bröstet. 

instagram.com/p/nQpWtgQkhH/ 

• sarak
    Plopps80 skrev 2014-04-24 20:33:10 följande:
    Jag har 13 kilos övervikt på kroppen och äter nu kortison så det lär inte vara lätt att gå ner. Trivs inte i några kläder känner mig aldrig fin. Däremot färgar jag mitt hår och gör oftast någon frisyr varje dag. Jag sminkar mig alltid och tar på mig kläder jag gillar. Har börjat använda parfym igen. Känner mig väldigt osäker pga vikten. Kan inte njuta av någonting då jag känner mig så stor. Jag känner mig ofta stor när jag är smal och vältränad så känslan är nu lite som att jag lider av sjuklig fetma. Det vet jag att jag inte gör men känslan är sån. Men just nu ligger fokus på att bli frisk. Är fortfarande inneliggande på sjukhus. Magsmärtorna vill inte ge med sig. Har varit hemma och träffat barnen varje dag på permis men det är ett rent helvette att vara borta så här mycket. Jag går snart sönder.
    Hur mår du Plopps? Hoppas du blir bra snart! Vad är prognosen? Måste vara hemskt att ha så ont. Och hemskt att vara borta från sina barn. Massa krya på dig till dig! Kram
  • MissKaos

Skönt att man.är olika! Har ju fem år mellan mina och för oss var det bra medans andra vill ha så tätt det går.

Boel skrev 2014-04-25 22:52:00 följande:
    Vi vill inte ha några fler ännu på ett tag.

Det är en konstig känsla, men jag älskar min son så enormt mycket att jag inte kan tänka mig att dela den känslan med någon mer ännu. Vill bara njuta av honom, men många säger att man saknar den där bebistiden efter ett tag.

Jag satte in en kopparspiral och är supernöjd :)

Nu ska både jag och sambon satsa på karriären några år.

Att amma är mysigt och sonen älskar det, så vi har inga planer på att börja med matportioner ännu. Men om man har ett barn som är nyfiket tycker jag att man ska börja när han eller hon är redo!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Sarak tack! Jag mår mycket bättre nu! Jag har crohns sjukdom. Det är en livslång sjukdom som kommer och går i skov som det kallas. När man föder barn och ammar bryter den ut. Det blir djupa sår i tarmen och jag får fruktansvärt ont i lederna. Har knappt kunnat knyta på mig skorna eller plocka ur diskmaskinen. Har mått dåligt en längre tid och tillslut var såret så inflammerat att jag nästan fick tarmvred. Tog lång tid för mig att återhämta mig då det gått så långt. De ville också utesluta andra saker så jag har gjort magnetröntgen och CT/buk men det är inget annat än min skräpsjukdom. Läkarna ville jag skulle sluta amma direkt då sjukdomen förvärras av amning. Så det blev tvärt för mig och Ludde. Mkt tårar och skuldkänslor. Men nu när jag slutat känna det så underbart. Ludde sover hela nätterna i sin säng utan att äta eller ens vakna mellan 20-06:30. Känner mig så fri nu när jag slipper amma. Jag är inte oumbärlig jag kan sticka iväg. Just nu njuter jag verkligen. Mår mycket bättre också. Har fått medicin och amningsstoppet har bidragit till att jag mår bättre än på länge.

• tezz87

V8 med ANDRA barnet, 

V8 med TREDJE (NUVARANDE) 

Nån annan som känner sig enorm!??
  • MissKaos

Men ja.. jag var stor redan v8. Åh fan kommerju alsrig mer förösöka dölja en mage.. sorgligt.

meb men. Tjock nu med. Gått upp lite igen under o efter påsk. Skärpning. så fort sockersuget har satt in!

Kokat lite pure idag. Broccoli/blomkål mums hälsar Elsa som tycker mamma är lite snål.. kan man inte få mer? Äpple o katrinplommon blev med gott..