• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • JMP

Våran Elise är vid 4,5 månaders ålder 60,5cm och väger hela 7,6kg. Där snackar vi kort och tung :) man kan inte tro att hon bara vägde 2,5kg vid födselns!

• Plopps80
    MissKaos skrev 2014-04-30 20:09:51 följande:
    Vid fyra mån var elsa 66cm knappt 7kg. Olika former!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Ha ha ha va kul!
  • moruri

Meh! Varför får vi gå så sällan då? :(
    Ska nog ta tag i att byta till någon annan Bvc som ligger närmre hemmet..

2 månader sen sist ju!

• Irlais

Vi hade inget möte på BVC mellan 3-mån och 5-mån vaccinet, kändes väldigt långt emellan! Nu är nästa gång vid 6 mån för läkarundersökning.

• sarak
    Serpenter skrev 2014-05-01 20:40:15 följande:
    Hur länge hade ni tänkt amma eller ge ersättning??
    Tänker amma minst ett år. Rasmus är 5 månader, har fått smaka något litet från min mat men i övrigt ammas han bara. 
  • MissKaos

Tills det inte känns bra för oss. Hon inte vill tex. Minst ett år gärna två.

Ammade stora länge

Serpenter skrev 2014-05-01 20:40:15 följande:
    Hur länge hade ni tänkt amma eller ge ersättning??

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Serpenter

Jag hade gärna velat amma lite till men hennes viktkurva går inte uppåt så måste komplettera och då blir det nog slutammat för min del inom en snar framtid. Känns lite ledsamt.

• Förstaförsökaren26

Vill amma till 6 månader sen får det vara bra! Har hela tiden oroat mig över hennes vikt vilket jag nu har fått bekräftat så nu ger vi ersättning efter amning, endast 40ml dock! Är hon inte "redo" att sluta ammas vid 6 månader så fortsätter jag såklart men för mig har amningen givit mig Ågren, men fortsätter för hennes skull. Hennes välmående går före allt!