• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak
    JMP skrev 2014-04-29 11:23:30 följande:
    Är era bebisar blyga? Elise tål knappt att någon annan än jag, hennes pappa eller hennes mormor pratar med henne.. Då blir hon ledsen och skriker. Hon kan vara på hur bra humör som helst men sen om vi får främmande blir hon orolig och skrikig även om det bara handlar om en enda gäst! Hon är fyra och en halv månad. Tänkte om det har med åldern att göra eller om hon bara är så helt enkelt :)
    Rasmus är skitkaxig och ler och flirtar med alla. Så länge han är med mig. Försvinner jag ur rummet och han blir kvar med någon annan än pappa eller syskon gallskriker han. Hans stackars mormor har försökt se efter honom några gånger. Funkar inte om han inte sover i vagnen
  • moruri

Hur ofta går ni till Bvc nu? Sist vi var där va 28 feb. Hade tid förra veckan de ställde in pga sjukdom. Men känns ju som evigheter sen sist. Inte för jag tror han inte växer som han ska men skulle ju vara kul att veta vart han ligger på kurvorna nu.

• MissKaos

Ca 1g/månad

moruri skrev 2014-04-30 10:34:16 följande:
    Hur ofta går ni till Bvc nu? Sist vi var där va 28 feb. Hade tid förra veckan de ställde in pga sjukdom. Men känns ju som evigheter sen sist. Inte för jag tror han inte växer som han ska men skulle ju vara kul att veta vart han ligger på kurvorna nu.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ca 1g/månad

moruri skrev 2014-04-30 10:34:16 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Då jag ligger inne för 3:e gången på 12 dagar... Var Pärra med Ludde på BVC idag. Han fick 5 mån vaccinet. Vägde 7,8 kg och är 65 cm. Han fortsätter alltså på banan kort och tjock

• Förstaförsökaren26

Moruri- ca 1 gång i månaden men jag har nojjat över hennes vikt så vi har gått varannan vecka! Kommer att fortsätta med det då hon nu ligger under sin kurva.

• sarak

Vi går på BVC ca en gång i månaden. Idag var vi där, han är 5 månader och 4 dagar. Fick vaccin, sa inte ett knyst på första sprutan, snyftade typ 5 sekunder på andra sedan var det lugnt. Skönt!! 65 cm lång och väger 7,1 kg. Var även läkarundersökning, han var helvild, vägrade ligga på rygg, vände till mage, sprattlade med armar och ben... Vet inte hur väl hon lyckades undersöka honom men hon tyckte åtminstone han verkade pigg och glad

• MissKaos

Vid fyra mån var elsa 66cm knappt 7kg. Olika former!

Plopps80 skrev 2014-04-30 11:20:37 följande:
    Då jag ligger inne för 3:e gången på 12 dagar... Var Pärra med Ludde på BVC idag. Han fick 5 mån vaccinet. Vägde 7,8 kg och är 65 cm. Han fortsätter alltså på banan kort och tjock