• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Hej hopp!
    Här växer Douglas så han knakar. 11.2kg och 79cm. Han är snart ikapp storebror som kickar 12.2 kg och 86cm :D .

Måste säga att jag känner mig färdig som mammaledig. Börjar förhoppningsvis studera den 20okt. Så pappsen kommer vara hemma med dom till dom börjar förskolan i januari. Kommer såklart vara superjobbigt att vara utan dom, men känner mig 100% trygg i att mannen ska vara hemma med dom, kommer bli roligt för dom också att få vara mer med pappa! :)

Tänder ploppar ut en efter en. Snart har han 4 uppe och 4 nere :).
    Han har börjat gå lite smått med läragåvagn, superkul och Ferdinand tycker det är superroligt med lillebror nu när han kryper/går.

• Serpenter

Hur var er första mens efter förlossningen?

Jag fick min häromdagen och dt har varit hemskt. Blöder igenom allt! Och ont i flera dagar.

• Förstaförsökaren26

Längre än vanligt men har inte direkt jätte ont. Var jätte rädd innan mensen kom då jag fick göra kejsarsnitt,inbillade mig att det skulle göra super ont. Känner av men gör inte jätte ont. Däremot så känner jag av min ägglossning nu något så enormt.

• MissKaos

Haft en mens o den kändes. Har nog äl nu med lättare mensvärk.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • islandpeak

Här är allt fint! Ingrid har börjat gå några steg och sover lite halvdåligt på natten, har nog med det att göra. Vi åker oxå till Thailand snart. Om två veckor åker vi till koh lanta och stannar en månad, ska bli underbart!! Är trött på mammaledigheten så det blir skönt med lite miljöbyte. Ska vara hemma till augusti så hoppas det händer roliga saker till våren ;)

• mallanbrallan3
    islandpeak skrev 2014-10-31 13:48:27 följande:

Här är allt fint! Ingrid har börjat gå några steg och sover lite halvdåligt på natten, har nog med det att göra. Vi åker oxå till Thailand snart. Om två veckor åker vi till koh lanta och stannar en månad, ska bli underbart!! Är trött på mammaledigheten så det blir skönt med lite miljöbyte. Ska vara hemma till augusti så hoppas det händer roliga saker till våren ;)

Förstår hur du känner! Jag började jobba nu när Wilma vart 10 månader, så nu är hennes pappa hemma med henne i stället :)

Jag älskar mitt jobb så det var skönt att komma tillbaka och få använda hjärnan igen.

Hemma gick ju allt bara på rutin och vi satt ofta själva hela dagarna då vi inte hade några mamma kompisar :/
  • Förstaförsökaren26

Hallå! Nu fyller snart våra godingar 1 år ???? jisses så fort detta år har gått! Är det några som planerar eller har syskon på gång redan? ????

• Irlais
    Serpenter skrev 2014-10-02 12:39:27 följande:

Hur var er första mens efter förlossningen?

Jag fick min häromdagen och dt har varit hemskt. Blöder igenom allt! Och ont i flera dagar.

Har bara fått en och den var extremt sparsam. Nästa borde dyka upp när som helst... Har era cykler blivit regelbundna direkt?

Har börjat jobba deltid, är helt ok men sömnbristen är knäckande. Går hem med extrem huvudvärk varje dag på jobbet också... 

Vi planerar inte syskon än men skyddar oss inte heller. Blir jag gravid så är det ok men helst får det dröja ett halvår :)
  • mallanbrallan3

Vi är strax inne på 3e försöket till syskon men än har det inte tagit sig :)

Min dotter ska få en gunghäst/elefant med namn och födelsedatum på i 1års present :)