• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Förstaförsökaren26

Min mens blev regelbunden direkt. Vi skyddar oss inte heller. Vill hålla kroppen "fri" ett tag. Vi planerar att börja försöka få ett syskon nästa sommar, tar det då så blir det 2.5 år emellan å det passar oss perfekt :) åh, vilken rolig present! ????????

• corky

Vi har också börjat med syskonprojekt :) det blir andra försöket nu, men jag har inga förhoppningar att det ska ta sig så snabbt.

• MissKaos

Här är det slut med barnafödande.. känns sorgligt men vi har 2 godingar nu och är för gamla (tycker vi)

Vi är sjuka.. en riktig Man-cold.. och Elsalslog tillmmed öroninflammation. Stora var ett sk öronbarn hoppas inte E med blir det. Jag har så ont i halsen/öronen och är trött hon har sovit soppigt nu med ont o feber o täppt.

I födelsedagspresent blirldet en docka och ett dragdjur. I jul blir det det några duplobitar (hon staplar och bygger redan med jätte duplot vi har med en plopp) och en grej man bankar ner bollar i som spelar och låter. Min mamma har sytt en jättestor docka hon får i jul alla barnbarn har varsinn stora får massa skoj svårare hitta på till Elsa vi har massor efter Isak. Byggbitar duplo klossar plocklåda etc. Plockkåda gillar hon o bollar.. rita har vi testat. Blå krita är godast!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

m.facebook.com/story.php&id=651372916&ref=m_notif&notif_t=like&_rdr

flashmob för ammning (offentlig ammning) 13/11 på cafe tugg i nordstan. 11-12

• islandpeak

Jaa jobba vore skönt.. Min man jobbar varannan vecka och ledig varannan på Ringhals efter vår semester (kommer hem 15/12). Då ska jag passa på att vicka på jobbet så mycket jag kan :)

Men först semester...

• Irlais

Fortfarande ingen mens och inte heller gravid. Segt, anade att cykeln inte skulle bli regelbunden men hade ändå hoppats, hatar att gå och undra om jag kanske ändå inte är gravid eller ska mensen komma eller.... 
    Nästa vecka fyller min son ett år, helt sjukt. Kalas nästa helg med en massa barn i samma ålder inbjudna. Blir roligt :D

• Peak
    islandpeak skrev 2014-10-31 13:48:27 följande:

Här är allt fint! Ingrid har börjat gå några steg och sover lite halvdåligt på natten, har nog med det att göra. Vi åker oxå till Thailand snart. Om två veckor åker vi till koh lanta och stannar en månad, ska bli underbart!! Är trött på mammaledigheten så det blir skönt med lite miljöbyte. Ska vara hemma till augusti så hoppas det händer roliga saker till våren ;)

Åh då är ni där nu då!

Vem ska mer till Thailand?

Vi åker om 3v och stannar en månad! GladSoligTomte

• MissKaos

Vi åker i vår! Khao Lak (igen)
    Vre kul med bilder..

• Goldie

hej, här har jag inte varit inne sedan jag vet inte när! kul att se att det fortfarande är liv i tråden.

Jag fortsatte ju plugga utan uppehåll efter att lillpojken kom (precis i slutet av december, han var bara dagar från att bli en januaribebis istället!), och det har funkat bra, läser åttonde terminen på läkarprogrammet nu så det rullar bara på. Pappan blir hemma med vår son åtminstone till augusti, kanske längre än så. vi funderar nämligen på att skaffa en trea till augusti-september-oktober någon gång. gör examensarbete under hösten så det skulle passa väldigt bra att vara gravid och föda då.

det mesta rullar på egentligen, växlar mellan kaos och total lycka sådär som tvåbarnsliv kan vara. det är rätt fint faktiskt.