• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Douglas har innan blivit jättehård i magen av fast föda, men nu äter han mat två gr per dag (gröt/annan mat) ersättning 3 mål typ och så lite frukt på det. Han fick två tänder i underkäken förra månaden och tycker mig syna två tänder där uppe nu också. :)
    Stor har han blivit, i vagnen ser pojkarna jämngamla ut. :)
    Tung i hjärtat när vi bestämde oss för att klippa av allt Douglas fina bäbishår, för att bespara honom på smärtan att bli dragen i håret. :/ börjar lukta svartsjuka här hemma...

• MissKaos

Dåså! Hon går upp i vikt och verkar ok!

Friska barn äter o får i sig. Frukost lunch kvällsmat o ett par mellis. Perfekt.

Elsa äter det hon vill. Nudlar var jättekul idag. Att leka med. Lite åt hon jag hivade in lite kyckling o broccoli.

Viktigt är att ungar äter ibland o ibland inte. De får i sig! Inget att oroa sig över!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • corky

Hej på er! Det var jättelängesen jag läste här och ännu längre sen jag skrev nåt. Livet har varit lite upp och ner på senaste tiden. Hur som helst, tiden går fort nu, plötsligt var min nyfödde 8 månader! Vad hände liksom? Alfred har hunnit fått 8 tänder, precis tagit sina första krypsteg och han vill gärna ställa sig upp mot allt! Han sover fortfarande knöligt, inga hela nätter här inte! Vi har länge krånglat med allergiutredning. De började med mjölkuteslutning utan resultat. För några veckor sen fick vi på pricktest veta att han var allergisk mot hund. Jobbigaste beslutet någonsin kom, då vi fick ta bort våran 9 år gamla hund... Annars har jag hunnit gift mig! Det var på tiden efter 9 år tillsammans. Vi har planerat in en Spanienresa under september, och efter den tänkte vi försöka oss på ett syskon! Så där ja, då har jag uppdaterat mig, nu ska jag läsa ikapp 100(?) sidor :)

• moruri

Corky: så nice, då kan han tugga och bitas bra nu ;) .
    Beklagar hund situationen, förstår att det måste varit väldigt jobbigt :/ dessa djur blir ju verkligen också familjemedlemmar.

Men grattis till giftermålet och planer på syskon! Tummen upp!

• moruri

Long time Nothing said.
    :)

Här är lilleman som förbytt, haha nej då men hans tänder där uppe kommer nu och gnäll gnäll gnäll. Stackarn. Annars så kryps det för fulla muggar nu. Ferdinands min när han såg Douglas krypa för första gången var oslagbar! :D så chockad och glad när lillebror kröp efter honom :'D

• MissKaos

Hur har alla det?

Elsa växer och kryper runt här står mot allt är glad och pussig. Vi har varit på öppnis 1g nu det öppnade 1/9. E var väldigt positiv till detta. Annars är storebror favvis.

tuttiluttan -shoppar du på tradera? Jag kollade åå en pyjamas från meandi budade inte men såg att den gick till en tuttiluttan..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Någon som vill byta barn?
    :p
    Antar att han har ett stort åskmoln över denna utvecklingsperiod. Sådan cranky baby har jag aldrig mött. Tänder på väg ut en efter en och lärt sig krypa och gå längst möbler på två veckor.

Puh! Även nu när han sover hör jag han gnälla i huvudet. Haha, man blir ju helt slut!

• MissKaos

Sänka liggdelen? När henbbörjat dra sig mot stående!

Min gnäller med men inte så mkt. Hon sover kasst vaknar ofta.