• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Peak
    MissKaos skrev 2014-11-19 22:16:36 följande:

Vi åker i vår! Khao Lak (igen)
    Vre kul med bilder..

åh vill också tillbaka till Khao lak, men hittade inga hotell till vettiga priser där nu! Blir Kamala 4v om vi inte hittar ngt nu snart! 16 dgr kvar!!
    Goldie skrev 2014-11-21 19:32:27 följande:

hej, här har jag inte varit inne sedan jag vet inte när! kul att se att det fortfarande är liv i tråden.

Jag fortsatte ju plugga utan uppehåll efter att lillpojken kom (precis i slutet av december, han var bara dagar från att bli en januaribebis istället!), och det har funkat bra, läser åttonde terminen på läkarprogrammet nu så det rullar bara på. Pappan blir hemma med vår son åtminstone till augusti, kanske längre än så. vi funderar nämligen på att skaffa en trea till augusti-september-oktober någon gång. gör examensarbete under hösten så det skulle passa väldigt bra att vara gravid och föda då.

det mesta rullar på egentligen, växlar mellan kaos och total lycka sådär som tvåbarnsliv kan vara. det är rätt fint faktiskt.

vilket datum blev det? Vi fick 28/12 Flört

• Goldie
    Peak skrev 2014-11-25 17:00:31 följande:
    åh vill också tillbaka till Khao lak, men hittade inga hotell till vettiga priser där nu! Blir Kamala 4v om vi inte hittar ngt nu snart! 16 dgr kvar!!vilket datum blev det? Vi fick 28/12 Flört

Samma datum som ni! 6 dagar över tiden (vilket är exakt som jag gick med storasyster...)
  • sarak

Jag har inte varit inne här på evigheters evigheter, hinner ju ingenting!
    Allt är bra med mig och Rasmus. Han fyllde ett 26 november. Liten kille, 9050 gram och 74 cm på ettårskontrollen. Jag börjar jobba heltid 1 januari, börjar känna mig stressad inför det, vi är som sammansvetsade jag och Rasmus. Han är riktigt mammig. Pappan blir hemma till mitten av augusti, det blir nog jättebra. Några bebisar som ska börja dagis snart?

Annars flyter dagarna på, väntar på att han ska börja gå snart! Han har varit så tidig med allt annat, nu känns det inte som om det händer någonting. Ätandet går upp och ner, tycker han är duktig att äta ena dagen och nästa äter han knappt nåt... Suck. Ammar fortfarande och han tar igen det han inte haft tid att äta på natten.. 

• sarak

Försöker ladda upp lite bilder, men det går ju inte
    Kolla gärna instagram, sarakarlsson1984

• MissKaos

Här nattammas det med friskt. Gah. Blir väl som m stora krävs ammningsstopp innan det blir bra

ettårs fest i helgen. Lilla stumpan.. fyller 21/12. Går inte ännu men släppt taget och hållt sig i en legobit!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Goldie

Idag plussade jag åter en gång, känns sjukt overkligt för vartenda barn trots att alla varit planerade och högst önskade... Om allt går vägen blir det lillasyskon i augusti (12/8 skulle bli beräknat datum).

Så glad! Och lillpojken blir hemma ett tag till, och så är vi hemma båda två med alla barnen (pappan föräldraledig och jag skriver examensarbet i höst vilket kommer bli lugnt då större delen redan gjort).

• Sokkerflikkan

Sist jag skrev här var nog ett år sedan, typ att meddela att Alba fötts.

Hon fyllde ett förra veckan och jag har äntligen blivit föräldraledig igen. Jag började jobba igen då hon var fem månader. Men nu är det färdig jobbat för en lång tid framöver, för den 6/6 är det planerat att Alba blir storasyster?? planerat och sååå efterlängtat. Men det känns ganska galet att jag kommer förmodligen bli hemma till hösten 2017!! Eftersom ja inte vill att mina barn ska börja på förskolan innan två års ålder.

Har skummat lite i tråden och jag hoppas ni alla mår jätte fint :)

• Förstaförsökaren26

Åh stort grattis till alla plus!! Är så sugen på ett syskon oxå men det får vänta! Tänk att våra små redan är 1 år. Tiden har verkligen gått ultra fort! Här har vi motsatt problem ä, barnet är ej mammig men jag har såååå svårt att släppa henne. Eller jag kan lämna henne någon timme å gå på bio osv men just att behöva lämna henne hemma å vara borta från henne i 8 timmar, hur ska det gå?! Vill inte vara borta från henne!

• MissKaos

Grattis till era graviditeter!

Jag skjuter hösten m jobbstart framför mig mentalt.

idag ställde sig lillan upp utan stöd. Jag o hennes bror lurade henne att ta ett 1/2steg med ena foten..

sen mitt i kvällsgröten spydde hon kaskader. Stackarn. Hoppas det inte är magsjuka..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Irlais

Grattis till alla som är gravida igen! Vi har precis börjat försöka nu, hoppas det går snabbt :)