• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • LWE

Fy så jobbigt! Ja vi har också velat ha tätt..men som sagt, det känns också lite läskigt, som att man kommer ha galet fullt upp några år ;) men vi är knappast de första och sista som klarar av det s det ska nog gå bra :) ja det blir ju en riktigt fin julklapp då i allafall!

• MariaOchNiklas

De kommer ju ha väldigt stor nytta av varandra när de blir lite större. Vi bor på landet och det finns inte många barn i närheten. Så då får vi ju fixa så de inte blir helt uttråkad av att vara själva. Då har de varandra. Är själv uppväxt med typ 22 månader mellan mig och min bror på landet. Finns så mycket bus man kan hitta på i naturen tillsammans

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • babylängtan20
    mammatilltvå85 skrev 2013-05-05 20:11:57 följande:

alla säger att det är ok. Jag har dock läst en studie om kemikalier osv och att det kommer vara "framtidens no-no" för gravida så rekommendationerna idag är nog betydligt snällare vad gäller både smink, kemikalier och tex konserveringsmedel osv än hur det kommer se ut i framtiden när det har studerats mera.

Jag tror inte det är någon större fara i måttliga mängder dock. Mitt hår behöver VERKLIGEN färgas och det kommer jag göra men jag väntar till efter v.12 då det är under första trimestern som så otroligt mkt viktigt bildas hos fostret....

kommer också stå ut med utväxt lite längre tid än normalt under graviditeten för att minska antalet ggr jag färgar. Sen är det ju såklart upp till var och en hur nojjig man vill/orkar vara....

jag har nojat både förra och denna graviditeten men jag orkar fan inte noja går de inte så gör de inte och tror inte en slingning skadar denna gång för säkerhets skull har jag både plastpåse påoch en bindel för näsan och munen mest för jag känner lukten så tydligt :p haha nej men kör en slingning sitter med den i nu och sen får de blekas under sommaren för är som sagt naturligt ljusblond egentligen :p  bättre så här en gång och kanske en till i sommar nån gång om ja orkar :p än o behöva färga utväxten varje månad som brunett :)
  • MariaOchNiklas

Färgade aldrig håret under tiden jag väntade dottern. Klippte mig 1 vecka innan dottern föddes i april förra året. Färgat håret en gång efter det. Hunnit klippa mig en gång efter födseln. Då hade det gått typ 7 månader. Nu är det tydligen redan 6 månader sedan sist. Bäst att beställa en klipptid så håret ser lite roligare ut. Vill att det är fräscht till jag gifter mig. Har konsraterat att jag bryr mig väldigt lite om hur jag ser ut efter jag fick barn. Känns inte särskilt viktigt för min del längre. Har ju någit mer viktigt och värdefullt att se fram emot varje dag jag vaknar. Å hon bryr sig inte det minsta hur jag ser ut. Å jag är ju även småbarnsförälder. Är ganska skönt att inte behöva bry sig längre.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Cornelia 084

Jag har en lite undran...

... Flera dagar nu, speciellt kvällar i rad, har jag haft som knivar som huggar upp i underlivet. Tar jag ett steg så hugger det till av sådan smärta att jag måste skrika rakt ut. Det varar allt från några minuter upp till en timme. Det påminner lite om känslan när bebis fixerar sig i slutet av graviditeten, även om jag förstås förstår att så inte är läget nu. Är det någon som vet vad det kan vara eller som känner igen sig? Har försökt googla men finner inget svar. Undrar om jag bör kontakta bm? :/  

• Parksandrec

Cornelia:

Låter inget vidare med smärta som håller i sig så. Ring djukvårdsupplysningen.

Visst kan det vara något ofarligt, typ en nerv i kläm, men bäst att låta någon professionell avgöra det.

Lycka till

• crushelix
    Cornelia 084 skrev 2013-05-05 23:27:36 följande:
    Jag har en lite undran...

... Flera dagar nu, speciellt kvällar i rad, har jag haft som knivar som huggar upp i underlivet. Tar jag ett steg så hugger det till av sådan smärta att jag måste skrika rakt ut. Det varar allt från några minuter upp till en timme. Det påminner lite om känslan när bebis fixerar sig i slutet av graviditeten, även om jag förstås förstår att så inte är läget nu. Är det någon som vet vad det kan vara eller som känner igen sig? Har försökt googla men finner inget svar. Undrar om jag bör kontakta bm? :/  
    har precis samma!
    går runt och tror att bebisen ska dö hela tiden ett sådant där hugg kommer. intalar mig själv att så länge det inte blöder så är det ok...?
  • Trasslet

LWE - Jag väntar också nr 2, blir 22 månader emellan. Bf 22/12, hoppas dra över 10 dagar som med grabben. ;)

• Repan

Om det gör så ont att du faktiskt skriker skulle jag kontakta läkare med. Det är ju sällan man skriker rakt ut i smärta!

• LWE

Trasslet - Så kul :) hur känner du inför att det blir så tätt mellan ettan och tvåan? Ja alltså denna gången gör det inget om an skulle gå över tiden precis ;) bara jag slipper föda den 24 el 31 dec så är jag nöjd..men det är ju inte direkt så lätt att knipa om lilla bebis bestämt sig för att komma ut ;)

Svar på tråden December bebis 2013