• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Stinakri83

Mår som en påse skit... Blev magsjuk natt och nu ligger jag med feber och magont.. Nä nu vill jag må bra!!

• Inelg

Plopps. Har läst lite om Hypothyreos ! Ush stämmer in ganska bra .. Nä ush nu blir jag nervös.. Men hellre få veta om nåt är fel än att må så här

• MissKaos

Då skulle inte alvedon hjälpa. Ta temp innan alv nästa gång och efter 2h. Du kanske har ngt virus i kroppen?

Inelg skrev 2013-05-05 13:33:12 följande:
    Plopps. Jag är också orolig över frossan. Inatt var fördjävlig. Svettades frös frossade om vart annat. Vid ett tillfälle när jag skulle upp och kissa så skakade mina ben så mkt att jag nästan inte kunde gå. Helt sjukt!

Känner mig sååå sjuk. Vet inte vad jag ska ta mig till blir så orolig. Efter Alvedon mår jag bättre. Som att ha influensa fast utan halsont.

Slår vad om att jag har feber. Det känns som det iaf. Efter Alvedon svettas jag precis som när man är sjuk. Är helt slut orkar inte sitta el stå är så trött.

Kan det vara Sköldkörteln????

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Parksandrec

Här är en till som mår skit rent ut sagt. Som influensa ungefär. fryser, svettas, ont i kroppen, trött utan gräns.

Min sköldkörtel är redan kollad pga heriditet och jag är ok men har ändå de här frossningarna och så. Tänkte att det är "normalt" men skit är det likförbannat. hamnar efter i skolan och klarar mycket lite.

Uppsatsen kommer inte in i tid, det är ett som är säkert. På jobbet har jag berättet frö kollegan jag jobbar mest med. skönt, faktiskt.

Här står det nåt jätteklokt folk kan inspireras av.
  • Plopps80

Låter verkligen som om det jag upplever är normalt med tanke på det ni skriver, att ni också fryser och känner er som rishögar. Har kollat sköldkörteln 2 ggr. Har en utstående sköldkörtel på halsen och folk tror jag har struma hypotyreos. Men jag har aldrig haft fel på ämnesomsättningen utan ser bara ut som jag ser ut. Mormor har alltid fått höra samma sak. Jag har crohns sjukdom och då var det enligt min BM ökad risk för hypotyreos vid graviditet. Har aldrig hört talas om det sambandet och hittar ingen info om detta på nätet. Men givetvis satte hon griller i skallen när hon direkt nämnde detta när jag sa att jag var frusen för det var inget gravvsymtom. Trots det svämmar hela internet över av gravida som fryser.

• Inelg

Måtte det bara vara graviditeten ! Har aldrig mått på detta vis i hela mitt liv bara därför blir jag nojjig. Det är verkligen skitjobbigt. Öm i huden också som vid feber ..
    Men men. Kanske bara ska köpa läget.

Miss kaos: Har ingen temp hemma ;/

• Monki

Samma här. Teddyfilten är min bästa kompis tillsammans med åksjuketabletterna, dock sitter illamåendet krav under hela dagen. Urk...

Mamma till fyra -02, -04, -07 & -10.
  • babylängtan20

tänkte slingaa håret är de okej tror ni eller är de farligt?

Svar på tråden December bebis 2013