• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Em me
    Plopps80 skrev 2013-05-10 08:51:25 följande:
    Har fortfarande inte bestämt mig :( åker till London nästa v. Skulle vilja vara snygg till dess. Ska låna en filtrermask av svärfar :>

Det bästa är kanske att färga hos frisören om du nojar? Deras färg är ju något hälsosammare.. De har speciella utsug och annan färg. Det var väll du som ville ha rött med?ett annat tips är isf att välja nån färg närmare din normala och inte behöva färga massa? Rött kräver ju en del, går lätt ur och man behöver färga oftare. Du har ju all tid i världen att va rödhårig sen:)
  • Äntligengravid
    zod skrev 2013-05-10 08:46:45 följande:
    Jag har precis likadant och kan inte heller minnas att det var så här under tidigare graviditeter. Klarar verkligen inte av att vara utan BH någon längre stund och att bara nudda mot brösten är obehagligt.
    Skönt att det finns fler iaf. Brukar alltid sova utan behå, men det funkar inte nu

• Äntligengravid

Jag har gjort avfärgning av mitt hår då jag färgat det ganska mörkt en längre tid. Har jättetråkig färg på håret nu, men skönt att slippa utväxt iaf. Funderar på att fixa lite ljusare slingor oxå. Tror inte det är nån större fara att färga håret nån gång ibland

• zod
    Äntligengravid skrev 2013-05-10 10:45:49 följande:
    Skönt att det finns fler iaf. Brukar alltid sova utan behå, men det funkar inte nu

Ja, det där med att sova är skitjobbigt...brukar alltid sova i typ framstupa sidoläge, men det är ju totalt omöjligt nu när de är så ömma. Tur man är så trött att man lyckas somna på rygg till slut
  • mammatilltvå85

Jag har tänkt "unna" mig att färga håret lagom till skolavslutningen och sommarsemestern...då är jag i v.15-16 ca...då känns det mer ok eftersom alla organ bildats osv. Kommer välja en blåsig dag och stå utomhus på balkongen och göra det för att slippa andas in ångorna...sen kommer jag nog behöva färga det en gång till i v.24-25 kansk, dvs i slutet av sommaren inför hösten....den utväxten i ca 2 mån kan jag leva med...nu hade jag inte färgat håret på säkert 1 mån när jag blev gravid, så nu har det gått snart 4 mån....huvva hur man ser ut...men har det framförallt uppsatt, då tänker man inte på det lika mkt. Jag har mörkbrun färg och är "råttfärgad/ljusbrun" naturligt så det ser mest tunnhårigt ut....men men...LÄNGTAR till jag får bli fin i håret igen! Tänker att före v.16 känner jag mig ändå inge snygg, hehe, ingen bebismage, ser bara uppblåst ut, kan inte ha varken gravidkläder eller mina vanliga favoritkläder (dvs tajta jeans och tajtare toppar) utan sunkar runt i makens t-shirts och leggings alternativt stora mjukisbyxor här hemma. Jag pluggar ju mkt hemifrån så det är ju inte ofta jag måste se anständig ut. Men till sommaren, då vi är lediga allihopa DÅ ska jag vara gravidsnygg med fina somriga mammakläder och nyfärgat hår;=)

Har åkt på en förkylning nu också, men peppar peppar verkar den inte bli värre än färsta dagen, dvs ingen feber vilket känns bra för då hade man ju hamnat i dilemmat vad som är "värst" för fostret av feber eller Alvedon...men slapp fundera över det denna gång. Någon som vet om en vanlig förkylning kan vara skadlig? Ont i halsen osv?

• Längtan91

Har åkt på en förkylning nu också, men peppar peppar verkar den inte bli värre än färsta dagen, dvs ingen feber vilket känns bra för då hade man ju hamnat i dilemmat vad som är "värst" för fostret av feber eller Alvedon...men slapp fundera över det denna gång. Någon som vet om en vanlig förkylning kan vara skadlig? Ont i halsen osv?   [/quote] Har också åkt på en hemsk förkylning med svettningar och feber nästäppa osv. Men tror inte att det är någon fara för fostret eftersom det är så pass skyddat. Tror det är värre att tex. Ramla och så än att vara förkyld.

• mammatilltvå85
    Längtan91 skrev 2013-05-10 12:52:58 följande:
    Har åkt på en förkylning nu också, men peppar peppar verkar den inte bli värre än färsta dagen, dvs ingen feber vilket känns bra för då hade man ju hamnat i dilemmat vad som är "värst" för fostret av feber eller Alvedon...men slapp fundera över det denna gång. Någon som vet om en vanlig förkylning kan vara skadlig? Ont i halsen osv?   [/quote] Har också åkt på en hemsk förkylning med svettningar och feber nästäppa osv. Men tror inte att det är någon fara för fostret eftersom det är så pass skyddat. Tror det är värre att tex. Ramla och så än att vara förkyld.

Jo det är sant=) Hoppas detta går över snabbt=)
  • Inelg

Jag har feber sedan 1 vecka och äter 2 Alvedon var 6;e timme. Enl läkare och BM är det absolut ofarligt och skadar inte fostret alls!
    Febern ska heller inte skada fostret.

Svar på tråden December bebis 2013