• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Ska till London i nästa vecka. På Madame tussades har en skräckkabinett som ska vara himla läskig. Jag vill besöka den men det står att man inte ska gå där om man är gravid. Vad fan kan man få missfall av att bli rädd?!?!?!

• mammatilltvå85
    Plopps80 skrev 2013-05-11 19:14:04 följande:
    Ska till London i nästa vecka. På Madame tussades har en skräckkabinett som ska vara himla läskig. Jag vill besöka den men det står att man inte ska gå där om man är gravid. Vad fan kan man få missfall av att bli rädd?!?!?!

hm, nä det tror jag inte...men kanske är det nån sorts rök eller liknande där inne som man inte ska andas in? Bara en tanke som slog mig....

annars vore det ju gravidförbud på skräckfilmer på bio också...tänk den, inga gravida eller barn under 15 år, hahaha 
  • Plopps80
    mammatilltvå85 skrev 2013-05-11 19:21:27 följande:
    hm, nä det tror jag inte...men kanske är det nån sorts rök eller liknande där inne som man inte ska andas in? Bara en tanke som slog mig.... annars vore det ju gravidförbud på skräckfilmer på bio också...tänk den, inga gravida eller barn under 15 år, hahaha 

Nä det tror jag inte. Det stod att gravida, folk med hjärtfel och barn under 12 år inte bör besöka skräckkabinetten eftersom den kan vara skrämmande. Är både vaxdockor och levande utklädda. Tycker det är skit att man ska missa det
  • mammatilltvå85
    Plopps80 skrev 2013-05-11 19:24:58 följande:

Nä det tror jag inte. Det stod att gravida, folk med hjärtfel och barn under 12 år inte bör besöka skräckkabinetten eftersom den kan vara skrämmande. Är både vaxdockor och levande utklädda. Tycker det är skit att man ska missa det

jaha, men oj, då måste det verkligen vara läskigt....
  • MissKaos
    mammatilltvå85 skrev 2013-05-11 18:05:40 följande:

haha ja du vår 6 åring är inte heller helt enkel att ha att göra med direkt...hoppas han lugnar ner sig lite till det är dags för den här lill* att kika ut;=)

Men dom är VÄLDIGT söta när dom sover dom små liven...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-05-11 19:14:04 följande:

När skrevs det? 1812? Det låter ju helt sjukt. Ska dom slå dig i magen för att skrämma dig? Att man inte får åka vissa saker på Liseber kan jag köpa men det där? Fråga din BM!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Smulan91

Plopps80; jag har varit där och sett :) var typ 16 tror jag så inte så längesen.
    Jag var 16 och jag grät igenom hela skiten, det var riktigt läskigt!
    Jag tror att farligt för gravida menas med ;
    Där är mörkt, rökigt, du kan ramla på magen tex, där är riktiga personer, dom kanske råkar putta dig, lägga fälleben på dig.
    Man blir stressad, pulsen går upp.
    Ja det är bara några anledningar till jag tror varför du helt enkelt kanske ska skita i det?
    I slutändan är det ju värt det :)

Sist jag var i London förra sommaren så var jag ju fortfarande rädd för den så jag gick en liten genväg som endå var läskig men inte fullt så läskig och mörk :) ett tips bara.

• Felinne
    Minnymilou skrev 2013-05-11 14:49:25 följande:
    Ja, hu, det låter som foglossning det du beskriver, jag kunde knappt sitta på en cykel heller för att det blev för hårt och obehagligt. Hoppas i så fall att du får en mild variant, och hoppas din barnmorska kan lite om det  och ger bra stöd - min första bm kunde typ ingenting alls och hade inte ett enda råd att ge, hon verkade bara tycka att jag skulle tiga och lida och härda ut tills barnet var fött!

Jag är också rätt otränad i rygg och mage, önskar jag tänkt på att börja träna tidigare under den här graviditeten. Och det att alla får foglossning som du skriver kanske beror på hur man menar? Brosken mjukas väl upp mer eller mindre hos de flesta gravida, men jag trodde det kallades foglossning först när man får besvär av det? Vet egentligen inte exakt hur vanligt det är med mild foglossning, i mitt huvud är det typ knivhugg i underlivet bara man reser sig upp och kryckor som menas eftersom jag själv fick så, så jag har kanske ett lite extremt perspektiv. (Kände ingenting alls fram till v 27 då det plötsligt bara exploderade över ett par dagar efter att jag överansträngd mig med motion och lite ommöbleringt i vardagsrummet). Är glad för varje dag jag slipper kryckorna, hoppas jag kan mota Olle i grind ett tag till.

Usch vad jobbigt att få en sådan barnmorska. Jag har en superbra barnmorska just nu men jag flyttar snart hem till Sverige (bor i USA nu) igen så då kommer jag så klart byta. Jag har lovat mig själv att kräva ny barnmorska om jag inte blir nöjd. Är ju verkligen inte värt att lida för att ens barnmorska inte uppfyller de "krav" jag själv har liksom. 

Jag tänker att jag kommer igång med träningen ordentligt nu i alla fall så kanske jag slipper allt för svåra besvär. Har börjat göra bäckenbottenövningar, mag/rygg-övningar, knipövningar och så lite allmänna konditionsövningar. Hoppas jag kan hålla upp det bara :)

Får passa på att fråga barnmorskan vad som egentligen menas med foglossning. Känns ju inte helt tydligt....

• Inelg

Idag vaknar jag utan feber. Skööööönt! Över en vecka med hemsk feber och jag ser ljusningen! Illamåendet är inte så närvarande längre och tröttheten inte heller (har iof varit sjukskriven 1v nu) ..

Kan det vara så att spökveckorna kan komma redan i v 10? Är (9+2) nu

• MariaOchNiklas

Vad innebär med spökveckor? Läst flera som skrivit så. Men inte förstått innebörden av det uttrycket.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013