December bebis 2013
Klira, vad otäckt det låter! Skulle inte ha nöjt mig med att höra att allt såg bra ut. Någonting var ju uppenbarligen fel, och det låter ju misstänkt likt tia/stroke/proppar eller något liknande och det vill man ju kolla upp.
Klira, vad otäckt det låter! Skulle inte ha nöjt mig med att höra att allt såg bra ut. Någonting var ju uppenbarligen fel, och det låter ju misstänkt likt tia/stroke/proppar eller något liknande och det vill man ju kolla upp.
Någon annan som fortfarande har problem med humöret. 19+5 idag och världens sämsta tålamod har jag, grinig och surig. Känner mig som en sur och usel mamma och en sur och elak sambo. Började gråta nu på morgonen också av världens fjantigaste anledning egentligen. Nu har de andra åkt till stranden och jag ska plocka ihop lunch och komma efter men känner mig ändå bara som att all luft gick ur mig, har ingen lust med någonting. Mer än att min sambo typ ska trösta mig.
Vi har berättat, dels för att de flesta inte lägger större värdering än vi i det, och dels för att i den mån de gör det (våra föräldrar har luftat några konstiga idéer utifrån bebisens kön) så känns det bra att göra upp med det nu. Men det förutsätter ju att det går att göra upp med dem, och våra föräldrar är egentligen rätt lika oss i sina åsikter om kön och könsroller, men med vissa gamla obearbetade känslor eller föreställningar. Synliggör man dem så lägger de ned dem, och då är det ju värt att jobba på. Och i och för sig, även om folk inte skulle vara benägna att ändra sig så skulle det ändå kännas skönt att hinna visa var skåpet ska stå så att säga.
Jag fattar inte riktigt varför syskonens namn måste passa ihop? Det är hur som helst ingenting vi tänker på alls.
Apropå vagn lutar det åt en kronan för vår del. Egentligen känns det ovärt att köpa en vagn för flera tusen som man bara ska ha i drygt ett år, men vi tror vi vill ha en med svängbara hjul och de modellerna är inte lätta att hitta begagnade. Fast vi får se.
Tack för förklaringar om namnmatchning. Nu fattar jag hur ni menar. Jag tänker nog att det där ger sig, precis som med par som blir ihop. Hör eller säger man dem ihop tillräckligt mycket så tycker man att de hör ihop till slut.