• siolina

December bebis 2013

Vad skönt att ha rensat! Ska vi också göra när vi är hemma från semestern. Skulle tippa att vi har det mesta men kanske kommer vi behöva köpa någon body. Efter semestern ska vi nog börja kolla efter vagn också, och rensa i dotterns rum så det blir plats för en bebis. Längtar till allt sånt. Vi kommer hem sista helgen i augusti och då är det ju "bara" drygt tre månader kvar. Misskaos: är det inte hemorrojder?

• siolina
    MissKaos skrev 2013-07-31 08:59:38 följande:
    I fittan? Njae.. har sen förra fl men inte där
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Hehe. Fattade inte att det var där! :)
  • siolina

Är det någon annan än jag som har problem med gaser emellanåt? Jag har haft ont i magen hela igår kväll och i natt, och det har fortfarande inte riktigt gått över. Känns som att jag skulle behöva fisa ordentligt, men det går inte. Inte att bajsa heller. Skitjobbigt rent ut sagt, hehe. Tycker det är lite obehagligt med magont med tanke på bebisen och även om jag känner skillnad på värken kan jag inte låta bli att oroa mig för att det ska vara bebisen som inte mår bra typ. Någon som har haft samma problem, eller som har några lösningar? Har ett pulver eller vad man ska kalla det som ska hjälpa magen att hålla sig i trim, ska testa det ett par dagar. Kanske är bra för mina hemorojder också... Vad sexig jag känner mig i dessa tider! Den buffar på dagligen nu. Inte speciellt vilt, bara en dag var den igång mest hela dagen, och min sambo har fått känna några gånger men inte varje dag än. Men det utgår jag från är normalt, så pass tidigt (22 fulla veckor) med moderkakan i framvägg.

• siolina

Tåg: vi använde tygblöjor. Tror det är bra att prova sig fram lite, men vi fastnade för imse vimse all in one. All in one är ju smidiga eftersom de är lika enkla att använda som engångsblöjor, men de tar längre tid att torka så man behöver kanske lite fler. Pocket-modeller vi har gillat har varit bum genius och fuzzy buns. Sedan har vi testat alla möjliga andra varianter också om du har frågor!

• siolina

Angående bärsjal/bärsele så använde vi ergo till dottern och var helnöjda med det. Kommer göra det till detta barn också. Visst, spädbarnsinlägget gör den något mindre smidig i början men det är också smart att kunna ploppa ned barnet som i ett litet kuvert i en ficka. Och den är lätt att sätta på sig och justera. Vet så himla många som köpt sjal men sedan inte använt dem. Vi hade enormt stor glädje av vår ergo.
    Vi valde dock mellan den och en manduca. Jag vet inte vilken som är bättre men jag ser oftare folk som har ergo när de bär lite större barn, vilket möjligen vittnar om att den har längre användningstid. Eller bara har lyckats bättre med sin marknadsföring, vad vet jag.
    Men skulle jag börja om skulle jag fortfarande välja mellan dem två. Nu kommer vi ju köra på ergon som vi har kvar sedan dottern.

• siolina

Apropå vagn: Vi kommer köpa en kronan duo. Finns ju med svängbara hjul om man föredrar. Den är ju rätt stor men tycker den är förvånansvärt smidig och funkar bra att köra i både snö och i stan. Kanske är olämplig om man spenderar mycket tid med att shoppa eller fika i stan men annars är den jättebra. Kronan city är nog bra då. Tycker emmaljunga är klumpigare. Hesba gillar jag också, men den har ju fyra fasta hjul den med. Vilket jag gillar i och för sig.

• siolina

Efter att ha spenderat första halvan av graviditeten ätandes osvbrutet blir jag numera så mätt av ingenting att det bokstavligen står mig upp i halsen. Har liksom inte programmerat om mig till att äta små portioner. Måste lära mig, detta är svinjobbigt. Får nästan uppstötningar vid minsta rörelse.

Blir andfådd av ingenting också.

Känner mig som en kossa.

• siolina
    Plopps80 skrev 2013-08-28 09:27:06 följande:
    Den enorma kulan. Vecka 26+4. Viktuppgång 15,5 kg. Vad ska man göra? Orkar inte bry mig. i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu...
    Rätt, man kan faktiskt inte hålla på och bry sig! Du ser inte ut att vara ohälsosamt tjock eller så, du är väl bara en som lägger på dig vid graviditet. För det är ju olika. Det är lätt att hålla vikten om man inte går upp. Jag äter onyttigare än jag skulle önska och har gått upp mer än vad jag skulle tycka var optimalt, men det finns så mycket annat att tänka på och oroa sig över och hålla koll på att jag struntar i det nu. (Har gått upp 10-11 kg i v 26, det får vara som det är!)

Det är så hemskt att kvinnor är så programmerade att hålla koll på vikten att detta blir ett stort orosmoment. Jag menar, om man plötsligt skaffar sig vansinniga matvanor är det ju dumt, eller om det visar sig att man samlar på sig märkligt mycket vätska, men så länge man lever på ett normalt sätt så borde man få släppa vikthetsen. Folk går ju upp 35-40 kg och går ned dem igen sedan. Och om man skulle sluta på fem kilo plus vad man än gör så har man ju en unge i sitt liv som är värd det bekymret.

Bry dig inte! Skit i vad folk säger, det är inte ditt fel att folk är idioter och inte fattar att det inte är sådant man kommenterar.

• siolina

Min är väldigt olika aktiv olika dagar. Men jag känner att den blir starkare och starkare. Ibland blir jag lite orolig om jag tycker att den är för lugn. Men det var värre för några veckor sedan. Då nojade jag riktigt ett par gånger. Nu känns den då och då och ofta så hela magen rör sig. Ser så roligt ut. Man efter den lilla varelsen som ligger där inne och bökar!
    Nästan bara 14 veckor kvar...

Svar på tråden December bebis 2013