December bebis 2013
Ellez skrev 2013-10-28 13:57:58 följande:
Förstår vad du menar men tjänar inget till att oroa sig. Jag är också en av de som fått kämpa. 2 års försö har vi bakom oss! Så du är inte ensam :)
Klart att det inte tjänar något till. Men det är som det är. Det har ju sällan med logik att göra. Och varken logik eller statistik kan ju rå på de situationer när saker går fel. Jag förstår vad du menar, och att du menar väl, och jag är glad för din skull att du kan hålla huvudet kallt. Jag kan inte alltid det, och har verkligen inte kunnat det jämt under den här tiden och då kan det vara så frustrerande när folk säger att jag ska sluta oroa mig. Kunde jag det så skulle jag, jag gör det inte för att jag tror att jag tjänar något på det utan för att jag inte kan låta bli. Jag tror att vi alla har olika sätt att hantera det, vi har våra olika mantran som hjälper oss och ditt och mitt sätt bara krockar helt enkelt. Jag fattar att du menar väl och uppskattar det. :)
Mammatilltvå: Alba är jättefin!
Nillis13 skrev 2013-10-28 13:23:57 följande:
MK: ja jag hoppas att det bara har att göra med att den har sjunkit ner ordentligt iom fixeringen.
Men man kan ju inte låta bli att oroa sig lite...
Läser tillbaka att din slempropp börjat lossna? Hur går det? Låter himla tidigt! Minns att min lossnade i omgångar m barn nr 2, men det var två veckor innan förlossning!
Skönt att läsa om dig, för att för mig var det likadant, måttet avvek från kurvan när bebisen hade fixerat sig (tror att hen hade det iallafall, för den var lååångt nere tydligen). Jag blev också lite orolig, speciellt som bebisen är i något liten och jag inte har gått upp så mycket i vikt på sista tiden, men angående måttet så var min barnmorska inte alls orolig för det utan sa att det var helt normalt att magen sjönk i samband med fixeringen. Om samma sak nu hände dig tyder det ju på att hon har rätt dessutom, det verkar inte vara så ovanligt.