moruri skrev 2013-10-14 08:39:40 följande:
Vaknade med världens kramp i låret, direkt efter det släppt var det bara att springa på toa och spy som vanligt följt av ett rejält gräl med sambon!
GOD MORGON VÄRLDEN!
(lägger mig under täcket och bölar en stund)
Usch, stackare! Snart vänder det! Lite s.k ensamtid när lillen sover, med en kaffe eller liknande kanske, kanske kan få upp humöret?
Vi hade inte heller så mysig stämning här på morgonen, det blev för stressigt och gnälligt. Och idag måste jag se till att få massor gjort men egentligen vill jag bara ligga i soffan.
MissKaos skrev 2013-10-13 20:59:35 följande:
www.tradera.com/auktioner/Miaan
Jag har jobbat hårt
Så skönt att bli av med lite grejjer. Jag vet att folk sparar allt mellan barnen men vi väljer att inte göra det. Har sparat stora saker som barnvagnen, babygym, spjälis etc. Har bara inte plats att ha allt! har sparat några favoriter men resten säljer jag. Tänker även att det nya barnet kan vilja saker som inte är ärvda. Sonen har ju haft utifrån vad han gillar nästa kanske gillar helt andra saker..
Det blir absurt om man ska spara grejer i flera år! Vi har en massa babykläder men sen en tid tillbaka har vårt barn egna idéer om vad hon tycker är snyggt och det är som sagt inte säkert att den nya bebisen kommer hålla med. Så att spara allt i flera år för att kanske få använda det igen känns jobbigt tycker jag. Sedan är jag lite för lat även för tradera fast jag borde sälja saker där, men vi ger bort det mesta. Fast i gengäld får vi också en del.
Repan skrev 2013-10-13 20:55:53 följande:
Jag är också mer sötsugen än vanligt, jag tycker inte ens om sötsaker. Äter och köper i princip aldrig bakelser eller godis, sött överhuvudtaget har aldrig varit ett problem liksom.
Men senaste månaden har jag varit sugen på just bullar och sånt t.ex. Nu har jag inte ätit det så mycket för det, men mer än vanligt (vilket ju är typ inget).
Det kanske är något med att man just inte får i sig så mycket som man borde och därför söker snabb energi? Jag kan ju ibland känna att kroppen liksom är hungrig, men magsäcken är proppfull.
Önska jag kunde skylla på att jag inte får mig tillräckligt, det låter ju vettigt i ditt fall. Men i mitt fall handlar det nog helt enkelt om att jag har trappat upp toleransen och ökat behovet. När jag inte äer sötsaker blir jag inte sugen, och då brukar jag egentligen må bättre än när jag äter sötsaker. När jag äter växer behovet, och det är skitsvårt att ta tag i sådant just nu känns det som. Man är ju tröttare osv, kanske att det ändå spelar in. Jag har bestämt att så länge blodsockret är bra (tror det låg runt 5-6 sist, det är väl ok?) så är det bara att köra på under graviditeten (alltså nu pratar jag heller inte om någon totalt gränslöshet här utan bara en slags acceptans mot nämast dagligt sockerintag). Och kanske december ut. Sedan blir det återgång till normalläge igen.