December bebis 2013
Låter jobbigt Em me, jag undrar också om du har sagt ifrån? Det brukar kännas skönare om man gör det, även om det kan kännas jobbigt/läskigt/obekvämt innan man väl har det gjort.
Låter jobbigt Em me, jag undrar också om du har sagt ifrån? Det brukar kännas skönare om man gör det, även om det kan kännas jobbigt/läskigt/obekvämt innan man väl har det gjort.
Jag måste säga att jag inte fattar grejen med att man inte kan köpa så mycket för att man inte vet könet på babyn. Det har diskuterats förut, men jag fattar inte. Är det så viktigt att visa omgivningen vilket kön bebisen har genom att klä den könskodat? Räcker det inte bara att köpa kläder man tycker är fina? Vad skulle hända om en liten bebispojke hade på sig en body med rosa på eller en liten bebisflicka hade på sig en blå body? Jag fattar verkligen inte grejen. hur viktigt kan det vara att hela tiden visa vad barnet har för kön?
Vi har en ergo baby som vi har älskat och använt massor med första barnet.
Sarak, jag är också urtrött just nu. Orkar inte med något mer än det allra nödvändigaste och det är ju typ att städa och jobba lite så energitillförseln blir dessutom minimal. Känns som att jag inte gör något annat än att städa och plocka och laga mat och diska och ta hand om ett litet treårsmonster (om än ett aldrig så gulligt sådant!).
Jag är sådan också att hur underbart jag än tycker att det är att umgås med mitt barn så behöver jag annan stimulans också. Eftersom jag just nu frilansar och jobbar hemifrån så träffar jag inte så mycket folk. På dagarna är jag hemma, och på kvällarna är jag för trött. Blir låg av det. Har precis avslutat ett rätt stort jobb och tror att jag drabbas extra hårt av det, all trötthet slår tillbaka plus att det blir ett vakuum efter att man har haft mycket att göra. Väntar på att få in en stor faktura, och tills dess har jag dessutom ont om pengar. Fantiserar om att det ska bli bättre när jag får in dem, och kan börja fixa lite mer som jag vill hinna fixa innan vi har en ny baby vi behöver fixa med också. Får göra det mesta själv känns det som eftersom min sambo jobbar heltid, någon måste ju göra det också.
Har haft muntrare dagar.