• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    gosnosen skrev 2013-05-29 16:16:19 följande:
    Hej Lina1990 och välkommen! Vi är några tjejer från Göteborg i tråden! (Om du vill kan du bli medlem i medlemsgruppen "BF December 2013" så hittar du en Gbg-tråd där.) Själv bor jag i Kallebäck i Gbg, är 28 år och är nu i vecka 13 :)

Va? Kallebäck? Det är ju jättenära mig
    Jag bor i kviberg..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-05-29 15:26:05 följande:
    Ok. Det är hemjärn -alltså samma typ av järn som finns i Blutsaft. Du tar hela dosen sammanslagen. Ger sällan biv från magen. Du skulle  med fördel kunna ta den separerat från din mitt val eftersom den innehåller ett annat sorts järn och tar du dem vid olika tillfällen så får du maximalt upptag. Jag hade valt att ta Hemofer ca 30min FÖRE måltid pga att det är hemjärn. Det tas lättare upp då. Medans den typen av järn som finns i tex Niferex fungerar tvärt om och ska tas ihop med mat.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Tack. Så ska jag göra! Tar mitt val på morgonen och kan ta Hemofer på kvällen innan middagen. Jag har crohns sjukdom och får svåra diarréer av järntabletter därför åt jag blutsaft när jag var gravid med dottern men orkar inte hålla på med det. Smakar apa och jag mår illa av det. Hoppas järnet verkar snabbt. Är obeskrivligt trött och matt. Hade 14 i depåer. Hoppas sonen kryar på sig och att du snart får vila lite. Mysigt med sparkar. Är i 12+3 och tycker mig känna ett litet fladder ibland.
  • MissKaos
    sillan01 skrev 2013-05-29 16:07:44 följande:
    Helt otroligt att man kan känna foster rörelser 12+4. Jag längtar :) är i vecka 12 nu 11+0. Hoppas :)))
    Ja, jag var ju inte säker försen efter NUpp i går. Bm bekräftade vad det var jag kände och jag såg ju att bebisen sparkade Precis där jag har känt. KÄnde sonen med tidigt, men inte SÅ tidigt.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • gosnosen
    MissKaos skrev 2013-05-29 16:23:11 följande:

Va? Kallebäck? Det är ju jättenära mig
    Jag bor i kviberg..
    Vad roligt! Hoppas vi kan få till en liten trådträff i sommar när alla känner sig lite mer säkra :)
  • MissKaos
    gosnosen skrev 2013-05-29 16:27:09 följande:
    Vad roligt! Hoppas vi kan få till en liten trådträff i sommar när alla känner sig lite mer säkra :)

Vore jätteskoj Kanske kan man göra sig barnfri och få en middag på stan *hoppas*
  • Em me

Äter med hemofer, men äter dem utspritt.. Stod inget om det, bara antog...

• Plopps80

Läste på nätet igår att man kan ta de vid samma tillfälle. Tur för mig annars hade jag glömt de! Har gått upp 5 kg nu. Får lite ångest. Går in i vecka 14 på sön. Måste skärpa mig. Nu när jag inte mår illa har jag blivit tokig i glass. Vräker i mig och det blir man tjock av. Är 8 kg från målvikten men hade smugit sig på ett par kg innan plusset. Vill inte bli så enorm som sist. 35 kg upp huga! Bara inte ämnesomsättningen blivit långsam för då blir jag aldrig mig själv mer. Men proverna kunde vara missvisande i början av gravven. Hoppas på perfekta resultat om 4 v :/

• Em me
    Plopps80 skrev 2013-05-30 06:02:43 följande:
    Läste på nätet igår att man kan ta de vid samma tillfälle. Tur för mig annars hade jag glömt de! Har gått upp 5 kg nu. Får lite ångest. Går in i vecka 14 på sön. Måste skärpa mig. Nu när jag inte mår illa har jag blivit tokig i glass. Vräker i mig och det blir man tjock av. Är 8 kg från målvikten men hade smugit sig på ett par kg innan plusset. Vill inte bli så enorm som sist. 35 kg upp huga! Bara inte ämnesomsättningen blivit långsam för då blir jag aldrig mig själv mer. Men proverna kunde vara missvisande i början av gravven. Hoppas på perfekta resultat om 4 v :/

Jaha, då får jag börja med de då:) tror dock inte det är så farligt att jag tatt dem utspritt, då borde de ju stått..
Svar på tråden December bebis 2013