• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-07-11 16:23:09 följande:
    Plopps80 grattis igen! Vill oxå ha mitt RUL nu! Men den som väntar på nåt gott! :)

Ja det är helt underbart. Hade glömt den lyckan ett ulj innebär. Fantastiskt! Jösses vilken livlig bebis. Hon hade svårt att mäta den. Dottern var mycket lugnare på ulj. Mannen monterar ihop nya barnvagnen nu. Blir nog sommarens bästa dag idag
  • Nania

Även jag är hemkommen från ett lyckat RUL :D Även här stämde bikarbonattestet! Vi väntar en liten tös!

• Plopps80
    Nania skrev 2013-07-11 17:59:32 följande:
    Även jag är hemkommen från ett lyckat RUL :D Även här stämde bikarbonattestet! Vi väntar en liten tös!  

Grattis vad roligt.
  • nyttliv85

Gud vad härligt att läsa om era lyckade RUL!

Ang bikarbonattestet... nu blir jag riktigt sugen på att testa... är det med morgonurinen man ska använda?

• Stinakri83

Vi har med varit på rul idag, allt såg jätte bra ut, och vi kommer få en liten kille! Har tre överlyckliga storebröder här hemma, det är lycka det när man ser hur glada sina stora barn blir när dom får veta att dom ska få en lille bror

• Nania
    nyttliv85 skrev 2013-07-11 18:04:40 följande:
    Gud vad härligt att läsa om era lyckade RUL!

Ang bikarbonattestet... nu blir jag riktigt sugen på att testa... är det med morgonurinen man ska använda?

Jag har provat båda mitt på dagen och med morgonurin och fick samma svar men tror det är säkrast med morgonurin. :)
  • Felinne
    MissKaos skrev 2013-07-11 14:47:12 följande:
    Har hört ett grekiskt råd om att dricka lite rödvin för blodvärdet. Lööövly!
    Dom föder ju friska ungar därmed så så farligt kan inte allt vara.
    Med det synsättet skulle det också vara helt okej att röka lite, snusa lite, äta rått kött och äta fisk från kvicksilverförorenande vatten, eftersom de flesta faktiskt föder friska barn. Grejen är ju bara den att varje gång du som blivande mamma medvetet går emot hälsoråden för att "dom föder ju friska ungar där med" så ökar du sannolikheten för att påverka det blivande barnet negativt och det tycker jag personligen verkar osedvanligt ogenomtänkt.

Ni tycker väl säkert att jag är torr och tråkig när jag skriver det här, men jag kan liksom inte riktigt låta bli att kommentera. Var och en gör liksom vad de tycker att bäst för sitt barn - det är jag övertygad om - men jag ville bara dela med lite om hur jag resonerar kring det här med kostråd. 

(Det här är inte något personligt mot dig MissKaos, det hoppas jag att du förstår. Det är mer en allmän kommentar kring synsättet som du skriver om och som jag tycker är viktigt att diskutera (även om det här forumet kanske inte är rätta platsen för det).)
Svar på tråden December bebis 2013