• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    iloveyou skrev 2013-04-03 10:37:04 följande:
    Ok plopps för ditt svar :) känns mkt bättre nu 

så bra! Bruna flytningar är inget kul men inget farligt. Min kompis är i v.23 och blödde rent blod med inslag av klumpar, man trodde aldrig det skulle gå vägen men det gjorde det

Jag vill göra KUB eftersom jag känner att det är bättre att få veta om något är fel så tidigt som v 12 och man kan göra en abort under narkos än att på RUL få veta att barnet är svårt sjukt och inte kommer klara sig utanför livmodern och få föda fram ett dött barn.

Jag kan inte heller förlika mig med att få ett handikappat barn, skulle aldrig orka det. Därför vill jag göra KUB så jag kan avbryta gravven tidigt om barnet är handikappat. Detta låter förjävligt och jag blir ledssen av att skriva detta men så är det. Jag orkar inte ta hand om ett handikappat barn. Arbetar med människor som har Downs syndrom och andra funktionshinder och det är oerhört tufft samt att många mår oerhört dåligt och har mkt ångest. Alla är lika värda men jag känner inte att jag skulle mäkta med det. Vet inte heller om man föder en människa som någonsin får ett värdigt liv.
  • iloveyou

Hur går tankarna om testet visar höga risker? Vill man fortfölja sin graviditet eller känner man att man vill veta för att eventuellt förbereda sig på en barn med behov? 

• Joset

Sextontolv: det är bara hälsosamtal :) men känns faktiskt mer på riktigt nu! Längtar också efter ul, så himla spännande det här med graviditet tycker jag :D

Iloveyou: absolut, ska berätta vad vi pratade om :) ang. KUB så är jag inte så insatt på vad det är? Får alla göra det? Är det gratis?

• iloveyou

Plopps är det så det funkar i så fall? Att man kan få göra en under narkos i så fall? Och när är det "försent" isåfall? När måste man göra det utan narkos i så fall? Och varför?

• iloveyou

Kub görs i vecka 12 och kan avgöra om barnet är friskt eller ej. För mig kostar det 1500 kr för att jag är under 35 i Göteborg

• ackish

iloveyou: I örebro län får alla göra det och det är gratis.. vet inte hur det är i andra län.. vart bor du?

• Plopps80
    iloveyou skrev 2013-04-03 11:04:14 följande:
    Plopps är det så det funkar i så fall? Att man kan få göra en under narkos i så fall? Och när är det "försent" isåfall? När måste man göra det utan narkos i så fall? Och varför?

Jag har gjort en abort i 12:e veckan. Jag fick ta tabletter som mjukade upp och sedan blev jag sövd och skrapad. Hade inte ont efteråt och blödde bara lite. Det är en otroligt tuff grej att gå igenom och anledningen till att jag väntade så länge var att jag var så osäker. Men det var rätt val känner jag! Jag genomgår mkt hellre detta än en förlossning i vecka 18-20. Kub görs i v.12-13 och skrapning kan man nog göra fram till vecka 15 tror jag. vet inte riktigt
  • Joset

Hm, jag kommer nog inte göra KUB om det inte ingår. Eller jag vet inte, ska lyssna med dom på MVC imorgon :)

• ackish

Usch va jobbigt!! :( Men då kommer nog allt gå bra den här gången.. :)

Svar på tråden December bebis 2013