• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • iloveyou

Ok plopps för ditt svar :) känns mkt bättre nu 

• Plopps80
    nyttliv85 skrev 2013-04-03 10:36:45 följande:

Hoppas gärna in också! Plusade i lördags, hur långt gången jag är vet jag inte, inte haft mens på år och dar typ så att jag var gravid kom som en chock! Men oj så glada vi blev :) Men jag tror att bf bör vara i slutet av nov, början av dec.
    Skall till mvc i början av nästa vecka, och hoppas på lite klarhet då. Symtom finns det gott om, trött, illa mående på morgonen, törstig konstant, mensliknande värk till och från ganska ofta och ömma bröst.

Usch trodde aldrig att man skulle bli så nojjig när man plusade, tänker på missfall var och varannan minut känns det som. Blir så trött på mig själv, jag vet ju att man inte kan göra något åt det, utan allt blir som det blir, men ändå kan man inte släppa tanken.    

samma för mig. oroar mig hela tiden och jämför med min förra graviditet. Mår mkt bättre än så länge vilket kan tyckas positivt men inte för mig
  • Joset

Ringde MVC precis och fick första tiden redan imorgon :) snabba puckar.
    Fast det är ju bara för att prata men ändå ;) känns skönt att få träffa någon kunnig och fråga allt man undrar över.

• ackish

Jag oroar mig också hela tiden plopps.. kollar också på pappret varje gång jag går på toa.. :P 
    Ska på inskrivning imorgon så får vi se vad dom säger där.. ska säga att jag vill göra kub så jag vet att allt är okej.. helt nojjig ju.. :/ 

• sextontolv

Tjej89: Jag har skrivit säkert 3-4 ggr utan att någon "hälsar en välkommen" eller "kommenterar" de man skriver.

• sextontolv

Joset: Åh va roligt!! Det e alltid en början är det inskrivning el bara hälsosamtal?
    Jag längtar tills jag får tid för UL, de blir väl i Juni-Juli för mig

• Plopps80
    ackish skrev 2013-04-03 10:50:39 följande:
    Jag oroar mig också hela tiden plopps.. kollar också på pappret varje gång jag går på toa.. :P 
    Ska på inskrivning imorgon så får vi se vad dom säger där.. ska säga att jag vill göra kub så jag vet att allt är okej.. helt nojjig ju.. :/ 

de första dagarna var jag bara glad och helt lugn brydde mig inte om att kolla papper eller så men nu har oron satt fart i mig, mest eftersom brösten ömmar mindre. Men som sagt varierar symtomen hela tiden. Det mol rejält idag så det växer nog Efter inskrivningen kommer du nog vara lugnare, är lite gladare nu när jag pratade med en barnmorska från barnmorskegruppen
  • iloveyou

Joset! Va skönt! Vill gärna att min träff skyndar sig med (16 apr) kan du rapportera lite vad ni pratade om sedan?
    Som akish säger om KUB... Kommer alla göra ett sådant test? 

• iloveyou

KUB vilka? Och varför (om man vill berätta)?

• ackish

Jag kommer göra det för att se att allt är ok så jag slipper oroa mig.. och sen är det så att alla kan få göra det som vill i örebro län.. hoppas få mer info om det imorgon och en tid.. :)

Det kommer nog kännas bättre efter imorgon hoppas jag.. fick tid ganska snabbt, bor ju inte i en storstad så det finns väl mera lediga tider då.. tur för mig.. :P 

Svar på tråden December bebis 2013