• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • mammatilltvå85
    Plopps80 skrev 2013-07-27 11:09:27 följande:

Tack Läskigt med sånna drömmar! Dom hänger med dagen efter tycker jag! För mig är det tvärtom. Min bebis är väldigt lugn. Han verkar sova på nätterna och är som mest aktiv när jag sitter ner och när det är kväll. Ligger jag i soffan på kvällen är han busig. Imorse sparkade han innan jag gick upp. Han är dock mycket lugnare än dottern. Hicka är ju för gulligt. Min dotter hickade jämt verkligen jämt i magen. Ännu har jag inte känt någon hicka men tycker det är så mysigt så jag hoppas det kommer

Ja det är läskigt med sådana drömmar=(

Har känt hicka med båda mina söner också, väldigt annorlunda känsla;=)   
  • MissKaos

Plopp -du är jättefin! Jagrhar nog gått upp samma. Har börjat samla vätska nu. Kände mig som en vattenballong igår.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mamma till oliver

Jag väntar ju mitt 3 har pojke , flicka o nu en flicka till ❤.. . Upplever denna bebis väldigt lugnt än så länge , är mest aktiv på dagarna o rör sig lite på kvällen men sen på morgonen tar det långt innan jag känner henne .. V 20 ... Men det kan ju ändras vill säga ! Men mina 2 har varit mer aktiva , mest pojken som nu är 8 år :) han var aktiv första 6 åren o nu är han så lugn o go :) Ska bli så roligt o se vad denna lilla tös får gör personlighet och hur hon ser ut :) ❤.. Men än så länge är hon jätte lugn i magen .. Känner när hon rör sig ❤

• LängtanSåStor

Första försökaren urfin mage :D så kul att vi alla börjar få bebis magar! Runt vecka 12 så var man så kluven och fattade inte att det fick plats ngn bebis i magen men nu börjar det synas på oss alla

• moto
    Plopps80 skrev 2013-07-26 07:26:22 följande:
    Ha ha kul att sonen bajade så punktligt. Nä den overallen och åkpåse blir ju för varmt. Ska ha ett täcke i vagnen. Blir det vargavinter så blir det nog bra. Ska man bara iväg till dagis på morgonen räcker det säkert med kläder och täcke samt mössa. Men ska man vara ute länge är ju overallen guld och i bilstolen. Overallen är ju som en åkpåse men den räcker inte enbart i vagnen känns det som. Så täcke eller filt över och det blir toppen :>

Ja har likadan overall som du la upp bild på och den är ju båda i ett känner jag! Är det typ 20- brukar vi inte vara ute några längre stunder ändå
  • Parksandrec

Roligt med alla era bilder. Förhoppningsvis ser ni här en grusig bild från förra veckan, vecka 19. Jag har ju en del problems med at lägga upp bilder så... jag har inte blivit särskilt stor, men det kommer väl

• Parksandrec

Nu kanske... (flåt om det blir som spam för er. inte meningen).
    Här står det nåt jätteklokt folk kan inspireras av.
  • Förstaförsökaren26

Fin mage parksandrec! Åhh i torsdags tyckte jag att jag kände min lilla plutt för första gången och nu är hon igång lite då och då. Är första barnet å går in i v 21 imorgon! Är det vanligt att man känner såhär sent?!

Svar på tråden December bebis 2013