• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    LängtanSåStor skrev 2013-07-27 09:38:15 följande:

Åh va fin du är plopps :D kan inte alla lägga upp bild? :)

Tack vore kul med bilder på allas magar.
  • Repan
    LängtanSåStor skrev 2013-07-27 09:38:15 följande:
    Åh va fin du är plopps :D kan inte alla lägga upp bild? :)
    Kan försöka fixa en i helgen :)
    Bebis BF 20 december 2013
  • mammatilltvå85

Jättefin mage Plopps!

Jag drömde i natt att min mage var helt deformerad och såg superkonstig ut när jag tittade i spegeln. 

I går när vi tittade på film så tror jag att jag kände den första "hickan" från bebis i magen. Det kändes först som små lätta sparkar eller knytnävsslag som fick magen att hoppa. Men de kom så regelbundet på exakt samma punkt under kanske 2 minuters tid....kanske var femte sekund eller så. Hon är ju fortfarande så liten så det är ju inte lika starkt och tydligt som när bebisen börjar väga nåt kilo där inne, då har ju verkligen hela magen hoppat...

Annars reagerar jag på att den här bebisen är så stark och aktiv. Detta är min helt klart rörligaste och mest aktiva bebis i magen hittills. Faktum är att vi har haft två rätt vilda "småbarn" i hennes storebröder så vi har nog tänkt att en eventuell trea nån gång säkert blir tvärtom....Om jag ska utgå från rörelserna i kubik kommer lillasyster bli som den "vilda bebin" i en barnbok jag minns....haha.

• Plopps80
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-27 10:55:46 följande:
    Jättefin mage Plopps! Jag drömde i natt att min mage var helt deformerad och såg superkonstig ut när jag tittade i spegeln.  I går när vi tittade på film så tror jag att jag kände den första "hickan" från bebis i magen. Det kändes först som små lätta sparkar eller knytnävsslag som fick magen att hoppa. Men de kom så regelbundet på exakt samma punkt under kanske 2 minuters tid....kanske var femte sekund eller så. Hon är ju fortfarande så liten så det är ju inte lika starkt och tydligt som när bebisen börjar väga nåt kilo där inne, då har ju verkligen hela magen hoppat... Annars reagerar jag på att den här bebisen är så stark och aktiv. Detta är min helt klart rörligaste och mest aktiva bebis i magen hittills. Faktum är att vi har haft två rätt vilda "småbarn" i hennes storebröder så vi har nog tänkt att en eventuell trea nån gång säkert blir tvärtom....Om jag ska utgå från rörelserna i kubik kommer lillasyster bli som den "vilda bebin" i en barnbok jag minns....haha.

Tack Läskigt med sånna drömmar! Dom hänger med dagen efter tycker jag! För mig är det tvärtom. Min bebis är väldigt lugn. Han verkar sova på nätterna och är som mest aktiv när jag sitter ner och när det är kväll. Ligger jag i soffan på kvällen är han busig. Imorse sparkade han innan jag gick upp. Han är dock mycket lugnare än dottern. Hicka är ju för gulligt. Min dotter hickade jämt verkligen jämt i magen. Ännu har jag inte känt någon hicka men tycker det är så mysigt så jag hoppas det kommer
  • Tuttiluttan
    Plopps80 skrev 2013-07-27 09:49:55 följande:
    Tack vore kul med bilder på allas magar.

Min mage är inte alls i närheten av din! Min är inte ens en kula, jag ser bara mer plöffsig ut.. Jag är i v20.
Svar på tråden December bebis 2013